מאפי פארמה שוב בוחנת הנפקה בנאסד"ק

החברה המפתחת תרופות בשחרור מושהה, וביניהן גרסה בשחרור מושהה של תרופת הקופקסון של טבע, החלה את הניסוי הקליני

חברת מאפי פארמה, המפתחת תרופות בשחרור מושהה, וביניהן גרסה בשחרור מושהה של תרופת הקופקסון של טבע, החלה בניסוי יעילות בבני אדם במוצר זה, ושוקלת שוב אפשרות להנפקה. מאפי הוקמה על-ידי יוצאי טבע, בראשות המנכ"ל אהוד מרום. גרסת הקופקסון שלה מיועדת להזרקה רק פעם בחודש, במקום פעם ביומיים בגרסה הפחות תדירה המוצעת על-ידי טבע היום.

מאפי יצאה להנפקה בנאסד"ק במחצית השנייה של 2014, וביקשה לגייס תחילה 40 מיליון דולר לפי 200-230 מיליון דולר. כשלא הצליחה להשיג סכום זה, חתכה את היקף ושווי ההנפקה ל-20 מיליון דולר, לפי 120 מיליון דולר, אולם לא הצליחה להשלים גם את ההנפקה הזו, ודחתה מאמציה למועד מאוחר יותר.

היום אומר מרום, כי מאפי תפעל להשלים גיוס של 10-30 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2015, ייתכן שבהנפקה לציבור וייתכן שבהנפקה פרטית, או שתמסחר את התרופה לתאגיד העוסק בתחום הטרשת הנפוצה. הוא אינו מכחיש כי טבע עצמה היא בין המתעניינות במוצר.

מרום מאמין כי מאפי במיצוב טוב יותר לצאת לשוק כעת, משום שעסקי הקופקסון שעליהם הוא רוצה להתחרות, נראים כעת בטוחים יותר, והתברר בינתיים כי קשה יותר מכפי שנראה היה תחילה לחקות את הקופקסון או להחליפו.

"כשנצא לשוק ב-2018, נתחרה כנראה על שוק קופקסון של מיליארד דולר ומעלה, ולא כמה מאות מיליונים כפי שחשבנו בעת ניסיון ההנפקה".

בינתיים, מאפי חתמה עוד שלושה הסכמים לפיתוח משותף של תרופות גנריות בשחרור מושהה עם חברות תרופות אחרות. לדברי מרום, מוצר ראשון ממיזמים אלה אמור להגיע לשוק כבר ב-2017.

מכיוון שהיא משתמשת במולקולה מוכרת, מאפי צריכה להגיש ל-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, רק תוצאות של ניסוי שלב III, אולם היא החליטה לבצע ניסוי שלב II, הן כדי ללמוד ממנו את תגובת החולים לפני הכניסה לניסוי המכריע, והן כדי שיהיו לה תוצאות יעילות מוקדם יותר. על פי הערכתו של מרום, 30 מיליון דולר יספיקו לה למימון שני הניסויים.