סלקום תוקפת את הוט ו-yes לקראת השקת שירותי טלוויזיה

סלקום משיקה ביום שני את פעילות הטלוויזיה החדשה בנוכחות שר התקשורת לשעבר ארדן ■ "המחיר הממוצע בהוט וב-yes הוא 265 שקל בחודש, כאשר 91% מהלקוחות מרגישים שהם משלמים על ערוצים שאינם צופים בהם"

ניר שטרן, גלעד ארדן, ביקור בבית סלקום בנתניה / צילום: סיון פרג'
ניר שטרן, גלעד ארדן, ביקור בבית סלקום בנתניה / צילום: סיון פרג'

עכשיו זה רשמי: סלקום משיקה את פעילות הטלוויזיה שלה ביום שני הקרוב, במסיבת עיתונאים שתיערך בתל-אביב בנוכחות שר התקשורת לשעבר, גלעד ארדן. החברה הוציאה הזמנות לאירוע, תוך שהיא מצרפת חוברת שבה היא מציגה את מחדלי הטלוויזיה הקיימים היום לטענתה למשתמשים בשירותי הוט ו-yes.

תחת הכותרת "דברים שלא ידעתם על הרגלי הצפייה שלנו בטלוויזיה", מציגה סלקום סקרים המראים למשל כי לקוחות הכבלים והלוויין צופים בממוצע ב-6 ערוצים באופן קבוע - ובפועל צופים רק ב-17% מהערוצים הקיימים בחבילה שהם משלמים עליה.

כידוע, המודל של סלקום בטלוויזיה הוא מודל של חבילה מצומצמת של ערוצים שיועברו דרך מקלט עידן פלוס, ויתלוו אליו ערוצים שיועברו דרך האינטרנט, כך שהחברה צפויה לצאת עם חבילת ערוצים הרבה יותר "מהודקת", שתעלה ככל הנראה הרבה פחות ממה שמציעים בהוט וב-yes.

בחוברת מציגה סלקום נתונים נוספים שנועדו להדגיש את העוולות הצרכניות בשירותים של הוט ו-yes. כך למשל, המחיר הממוצע הוא 265 שקל בחודש, כאשר 91% מהלקוחות מרגישים שהם משלמים על ערוצים שאינם צופים בהם.

נתונים נוספים שסלקום בחרה לתקוף: 75% מלקוחות הכבלים והלוויין לא מזמינים סרטים וסדרות בתשלום ב-VOD ומחכים שישודרו בחינם.

סלקום גם תוקפת את המחירים שמשלמים הלקוחות להוט ו-yes וטוענת כי המחיר גבוה, תוך שהיא מדגישה כי המחירים הכוללים לחבילה בכבלים מגיעים ל-342 שקל ו-314 שקל לחודש ב-yes. בהוט יש להוסיף סכום של 350 שקל חד-פעמית עבור התקנה, וב-yes יש להוסיף 99 שקל.

עוד אומרת סלקום כי המחיר לא שקוף אצל המתחרות הוותיקות, ומציגה את הנתון הבא: 55% מלקוחות הכבלים והלוויין בני 20-34 לא יודעים כמה הם משלמים על חבילת התוכן שלהם. 34% לא יודעים כמה עולה להם הממיר, 39% לא יודעים כמה הם משלמים עבור חבילת התוכן, ו-25% לא יודעים כמה הם משלמים עבור ה-VOD.

בהמשך החברה מספקת הצצה לטרנדים הבאים בעולם הטלוויזיה החדש שהיא תהיה חלק מהם: הצפייה עוברת לאייפד, סלקום כבר הכריזה בעבר כי תציע צפייה גם בטאבלטים ובסמארטפונים. הטלוויזיה עוברת למודל של צפייה אישית, כלומר יותר VOD.

כאמור, סלקום הולכת להציע את הטלוויזיה שלה בעיקר דרך ספריית VOD, ששם יהיה רוב התוכן, ופחות באמצעות ערוצים ישירים. נזכיר כי בעבר סלקום דיברה על מחירים של 100 שקל לחודש, כך שיהיה מעניין לראות מה המחיר שתחשוף ביום שני.

מחברת yes נמסר בתגובה: "אנו מברכים על השקת המיזם האינטרנטי של סלקום. yes תמשיך להוביל את שוק הטלוויזיה הרב-ערוצית בישראל עם טכנולוגיה פורצת דרך ושירותי צפייה מתקדמים כמו yesGO, שירות הלקוחות המצטיין בארץ, סדרות חדשות מהטובות בעולם בשידור מקביל לארה"ב והפקות המקור זוכות הפרסים של החברה".

מחברת הוט נמסר בתגובה: "חברת הוט מאתגרת את השוק עם הצעות המחיר המשתלמות ביותר ומספקת ללקוחותיה את הטלוויזיה הרב-ערוצית הטובה בישראל, את ספריית ה-VOD המובילה, את התוכן הישראלי הכי מדובר בשוק וממשקים טכנולוגיים מתקדמים. אנו מברכים על כל תחרות, אך מצרים על כך שסלקום בחרה לבסס את כניסתה על נתונים מטעים ומצגי-שווא".