רשמית: פלאטיני ממשיך כנשיא אופ"א לפחות עד 2019

האיש החזק בכדורגל האירופי ייבחר אוטומטית לקדנציה נוספת בארגון, לאחר שאף אדם לא הגיש מועמדות להתחרות נגדו בבחירות הקרובות

מישל פלאטיני נשיא אופ"א / צלם: רויטרס
מישל פלאטיני נשיא אופ"א / צלם: רויטרס

זה היה צפוי, ועכשיו יש לכך אסמכתא רשמית: מישל פלאטיני, המשמש כנשיא אופ"א מאז ינואר 2007 - ימשיך לקדנציה שלישית ברציפות בארגון הכדורגל האירופי. זאת לאחר שבשבוע שעבר חלף הדד-ליין להגשת מועמדות לתפקיד, כאשר הצרפתי הוא היחיד שהציב את עצמו לבחירות שהיו אמורות להיערך במארס הקרוב.

המשמעות היא שפלאטיני ימשיך להיות האיש החזק בכדורגל האירופי לפחות עד שנת 2019. כזכור, מוקדם יותר השנה הודיע פלאטיני כי הוא מוותר על האופציה להתחרות מול ספ בלאטר על תפקיד בכיר אף יותר - נשיאות פיפ"א.

בתקופתו כנשיא אופ"א, חולל פלאטיני לא מעט רפורמות משמעותיות: בין היתר, הגדיל את טורניר היורו מ-16 ל-24 נבחרות; שינה את שיטת המוקדמות של ליגת האלופות, במה שאיפשר למדינות כדורגל קטנות לקבל יותר כרטיסים לשלב הבתים; והטמיע את חוקי הפייננשל פייר-פליי, שאמורים להעביר את הענף, באופן הדרגתי, לאיזון תפעולי במהלך העשור הקרוב.

פלאטיני, 59, רשם 72 הופעות כשחקן בנבחרת הצרפתית, והוביל אותה לזכייה באליפות אירופה ב-1984. הוא שיחק במועדונים נאנסי וסט. אטיין (צרפת) ויובנטוס (איטליה). בין השנים 1988-1992 אימן את הנבחרת הצרפתית. בשנת 2000 החל לעבוד לראשונה באופ"א - כחבר הוועד הפועל של הארגון.