הבורסה הודיעה על מחיקת גבעות עולם מהמסחר

יחידת ההשתתפות של גבעות סיימה היום בפעם ה-15 החודש את המסחר במחיר מינימום של אגורה אחת, ולכן לפי חוקי הבורסה היא תימחק מהמסחר

קידוח נפט גבעות עולם / צלם: תמר מצפי
קידוח נפט גבעות עולם / צלם: תמר מצפי

הנהלת הבורסה בת"א הודיעה על מחיקתן מהמסחר של יחידות ההשתתפות של שותפות חיפושי הנפט גבעות עולם. זאת, לאחר שיחידות ההשתתפות סיימו גם היום את המסחר במחיר של 1 אגורה.

אגורה אחת הוא מחיר המינימום של ניירות ערך הנסחרים בבורסה בת"א. עפ"י החלטתה הבורסה, נייר ערך ששער הנעילה שלו נקבע על אגורה אחת ב-15 מתוך 30 ימי מסחר רצופים, יימחק הממסחר עד לביצוע איחוד הון מצד החברה המנפיקה.

יחידת ההשתתפות של גבעות עולם נסגרה במחיר של אגורה אחת לראשונה ב-7 בדצמבר, ומאז סגרה במחיר גבוה יותר ביום אחד בלבד. היום היה היום ה-15 במספר בו סגרה גבעות עולם במחיר המינימום, ומשום כך הודיעה הבורסה כי המסחר בגבעות עולם יופסק החל מיום שלישי בבוקר.

במהלך המסחר מחר יוכלו עדיין המשקיעים למכור ולקנות את הנייר במסגרת המסחר בבורסה, אולם החל מיום שלישי ניתן יהיה לבצע עסקאות רק באמצעות מערכות מסחר אלטרנטיביות, שלא דרך הבורסה. החברה תוכל לחזור להסחר אחרי ביצוע מהלך של איחוד הון.

גבעות עולם היא בעיני רבים התאגיד שמסמל יותר מכל את החלום למציאת נפט בארץ ישראל. בארבע השנים האחרונות איבדו המשקיעים בגבעות עולם 90% מכספם, עקב קשיים בהמשך פיתוח שדה מגד שליד ראש העין, הפסדים של 22 מיליון דולר בשבעת הרבעונים האחרונים, ושינויים תכופים בהנהלה שפגעו בפעילות השותפות.

שלשום הודיעה גבעות כי בשל הירידה החדה במחירי הנפט בעולם ולנוכח הצרכים הכספיים של השותפות, החליט דירקטוריון השותף הכללי כי כל אחד משלושת הדירקטורים יזרים לשותפות 100 אלף דולר תמורת הקצאת יחידות השתתפות (יה"ש) במחיר של אגורה אחת ליחידת השתתפות. בנוסף, מסרה משפחת בן דוד בראשות נגה ואחיה עודד ואיתן, כי במידה ושני השותפים האחרים (שמואל בקר וטוביה לוסקין) לא יזרימו את חלקם, תזרים המשפחה את מלוא הסכום.

לפי שער הדולר הנוכחי (3.912 שקל לדולר), מדובר על הזרמה של 11.736 מיליון שקל, שתעניק לבעלי השליטה 1.1% נוספים מיחידות ההשתתפות של גבעות עולם.