חברת גבעון של קרן פימי רכשה חברה אמריקאית לייצור מכלולים לשוק התעופה ב-6 מיליון דולר

JLM, המעורבת במיזמים מובילים בתחום התעופה האזרחית והצבאית, מוכרת בכ-12 מיליון דולר בשנה

ישי דוידי / צילום: יונתן בלום
ישי דוידי / צילום: יונתן בלום

חברת ח.ר. גבעון שבשליטת קרן פימי רכשה את החברה האמריקאית JLM, העוסקת בייצור חלקי מבנה ומכלולים לשוק התעופה. החברה, שפועלת בסיאטל - בסמוך לקווי ההרכבה של ענקית התעופה בואינג - נרכשה בידי גבעון בהשקעה של כ-6 מיליון דולר. סך המכירות של JLM הוא כ-12 מיליון דולר בשנה.

קרן פימי שמוביל ישי דוידי רכשה 70% ממניות גבעון בשנת 2008 תמורת 70 מיליון שקל. ביתרת המניות מחזיק המנכ"ל, רונן גבעון. חברת גבעון נוסדה בשנת 1970 והיא עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מוצרים מדויקים עבור תעשיית התעופה, בעיקר מוצרים מטיטניום. החברה פועלת מאזור התעשייה קריית ביאליק ומעסיקה כ-300 עובדים. צמיחה פנימית ורכישות האיצו בשנים האחרונות את התפתחותה, ובתוכניות העסקיות שלה הוצב לגבעון יעד מכירות בהיקף של כ-350 מיליון שקל בשנת 2016.

החברה הנרכשת, JLM, מייצרת חלקי טיטניום על בסיס טכנולוגיות מתקדמות, והיא משתתפת בשורה של מיזמים מובילים בתחום התעופה האזרחית והצבאית. המנכ"ל רונן גבעון אמר היום כי "אנו סבורים שרכישת החברה בסיאטל מהווה מהלך אסטרטגי משמעותי שממצב אותנו כשחקן מרכזי. הסינרגיה בין הפעילות בישראל לזו שבארה"ב תאפשר לנו להציע פתרונות תחרותיים, שיגדילו בצורה משמעותית את היקף הפעילות של הקבוצה".