ברוקנר-יער-לוי וליאו ברנט במגעים עם מפלגת העבודה

יורם באומן, יו"ר קבוצת פובליסיס האחראי גם על ליאו ברנט, ויריב אברהם, מבעלי פרסום אברהם, יובילו שוב את קמפיין מפלגת יש עתיד

גיא קלנר יורם באומן  ויריב אברהם / צילומים: יוסי כהן ואייל יצהר
גיא קלנר יורם באומן ויריב אברהם / צילומים: יוסי כהן ואייל יצהר

הדרמות סביב דמויות פוליטיות נותנות אולי את התחושה שמערכת הבחירות בעיצומה, אך בפועל לא כל הכוורות שאמורות להוביל את הקמפיינים הפוליטיים של המפלגות הגדולות נסגרו.

דווקא במפלגת העבודה, שהקמפיין שלה צפוי להיות אחד המרכזייים בבחירות הקרובות, טרם נסגרה הקבוצה הסופית שתוביל את הקמפיין. ל"גלובס" נודע כי בימים אלה מנהלת המפלגה משא-ומתן עם לפחות שני משרדי פרסום - ברוקנר-יער-לוי וליאו ברנט.

בברוקנר-יער-לוי מתנהלים המגעים מול השותפים, טל ברוקנר ויורם לוי, שהיה איש הקריאייטיב של מפלגת "יש עתיד" בבחירות האחרונות. לצורך השתתפותו בצוות הקמפיין של "יש עתיד" נעדר אז לוי מבאומן-בר-ריבנאי, ששימש באותה תקופה כמנהל קריאייטיב ראשי של "יש עתיד" למשך כל תקופת הבחירות. בתום הבחירות הוא פרש מהמשרד, ובהמשך הצטרף כשותף לברוקנר. עם זאת, נראה כי במקרה שההסכם ייחתם עם המשרד, לוי וברוקנר לא ייצאו מהפעילות השוטפת של הלקוחות המסחריים ויפעלו במישור הפוליטי והעסקי בו-זמנית.

גם בליאו ברנט יושבת דמות היודעת דבר או שניים על פוליטיקה - המנכ"ל גיא קלנר אמנם לא לקח על עצמו עדיין לטפל פרסומית במערכת בחירות, אך ברזומה שלו הוא שימש כיו"ר איגוד הסטודנטים - תפקיד המשמש בדרך-כלל כקרש קפיצה פוליטי.

שלא לייחוס אומרים מקורבים כי הניסיון של ליאו ברנט להשתלב במערכת הבחירות הנוכחית נעשה באישורו ובברכתו של יו"ר קבוצת פובליסיס בישראל, יורם באומן, המנהל זו מערכת הבחירות השנייה את הקמפיין של מפלגת "יש עתיד".

ההערכות הן כי לאור המצב המורכב במפלגת העבודה, שבו גם יצחק הרצוג וגם ציפי לבני מוליכים את המפלגה, מתכוונים בעבודה להתקשר גם עם יועץ אסטרטגי אמריקאי, שיהיה לו חלק משמעותי בקביעת הטון של הקמפיין. במפלגה שקלו אפשרויות של יועצים אסטרטגיים כגון ראובן אדלר ומוטי מורל, אך החליטו בסופו של דבר ללכת על הכיוון האמריקאי.

סביר להניח כי מי שעוד ייטול חלק במהלכים האסטרטגיים-פרסומיים הוא נפתלי שפיצר, בעלה של ציפי לבני, שבבעלותו משרד המתמחה במיתוג ופרסום.

הושלם הליהוק ב"יש עתיד"

במקביל, במפלגות אחרות הולכות ונסגרות השורות - לפחות בכל הקשור בדמויות מענף הפרסום: כך למשל, רק בימים האחרונים הושלם סופית הצוות של מפלגת "יש עתיד", שיהיה דומה מאוד לצוות שהוביל אותו בבחירות הקודמות:

מצד הפרסומאים ייקחו חלק - מלבד יורם באומן, מבעלי באומן-בר-ריבנאי ויו"ר קבוצת פובליסיס בישראל - גם יריב אברהם, מבעלי פרסום אברהם, והשניים יעבדו לצד היועץ האמריקאי מארק מלמן ולצד איילת פריש שתנהל את מערך התקשורת.

פרסומאים נוספים שצפויים לקחת חלק במערכת הבחירות הנוכחית הם אודי פרידן, שמנהל את הקמפיין של מפלגת "כולנו" בראשות משה כחלון; ורמי יהודיחה, שייקח חלק בקמפיין הליכוד.