פרשת הסחיטה בלאומי קארד: כתבי אישום נגד 3 חשודים

לפי כתב האישום, אלירן רוזנס ודרין בן-זיו איימו על לאומי קארד כי אם לא תשלם להם כופר בסך 3 מיליון שקל, ייחשפו פרטי כרטיסי אשראי של לקוחות החברה שנפלו לידיהם ■ אדם נוסף נאשם בניסיון למכור את המידע הגנוב

החשודים בפרשת לאומי קארד / צילום: ניב אהרונסון - וואלה חדשות
החשודים בפרשת לאומי קארד / צילום: ניב אהרונסון - וואלה חדשות

פרקליטות המדינה הגישה היום (ה') כתב אישום נגד 3 מהחשודים בפרשת לאומי קארד: אלירן רוזנס, דרין בן-זיו ונאשם נוסף ששמו אסור לפי שעה לפרסום.

לפי כתב האישום, רוזנס וזיו איימו על לאומי קארד כי אם לא תשלם להם כופר בסך 3 מיליון שקל, ייחשפו פרטי כרטיסי אשראי של לקוחות החברה שנפלו לידיהם. הנאשם השלישי מואשם בניסיון למכור את המידע הגנוב.

רוזנס, תושב תל-אביב בן 30, עובד לשעבר בחברה, נאשם בכך שבטרם עזב את חברת האשראי החליט לנקום בה משום שלא קודם בתפקידו, ולכן גנב לכאורה את מאגר הנתונים של לאומי קארד ובו 2 מיליון מספרי כרטיסי אשראי.

סביב תחילת נובמבר הגיע למשרדי לאומי קארד מייל אנונימי, ובו טען שולח המייל כי בידיו נתוני כרטיסי אשראי של לקוחות החברה, שיפורסמו לא ישולם לו כופר. בלאומי קארד עירבו מיד את המשטרה.

יחידת להב 433 החלה בחקירה סמויה, שהובילה למעצרם של 8 חשודים, שישה מהם עובדי החברה לשעבר. משרד המשפטים מסר עם פרסום הפרשה כי מדובר באירוע הסייבר המשמעותי ביותר שנחשף בישראל בשנים האחרונות.

לפי כתב האישום, רוזנס טס לתאילנד כדי לבצע משם את מעשה הסחיטה לכאורה, ככל הנראה משום שסבר כי יהיה בכך כדי להקל את הסתרת זהותו. שוטרי משטרת ישראל שטסו לתאילנד במיוחד לצורך החקירה, יחד עם שוטרים תאילנדים, עצרו את רוזנס באכסניה בעיר פאטיה ב-15 בנובמבר, והוא הוטס לישראל. רוזנס נאשם בשורה של אישומים, שהעיקרי בהם הוא מעשה הסחיטה.

זיו נאשם אף הוא בשורה של אישומים, ובהם זיוף כביכול של כתובת המגורים לכתובות פיקטיביות וזיוף לכאורה של מספר רישוי של קטנוע. זיו נאשם כי יחד עם רוזנס התקשר לכאורה לנציגי לאומי קארד ומסר פרטים מתוך מאגר הנתונים שגנב רוזנס כדי לקבל בדואר כרטיסי אשראי חדשים לכתובות הפיקטיביות. בהמשך משכו השניים לכאורה כספים מחשבונות הלקוחות של לאומי קארד.

הנאשם השלישי מואשם שניסה יחד עם רוזנס למכור מידע מתוך המאגר לחברות שיווק שונות.

במקביל להגשת כתב האישום, הגישה הפרקליטות בקשה להאריך את מעצרם של רוזנס וזיו עד תום ההליכים, ולשחרר את הנאשם השלישי לחלופת מעצר בתנאים מגבילים.