מה עשו חוקרי מס הכנסה אתמול בערב הסילבסטר?

רשות המסים: "ממצאי המבצע אמש בת"א ובחיפה מצביעים כי 9% מבעלי העסקים שבוקרו אינם רושמים את ההכנסות בהתאם לדרישות החוק"

מס, פיננסים / צלם: thinkstock
מס, פיננסים / צלם: thinkstock

בזמן שישראלים רבים יצאו אמש (ד') לבלות ולקבל את בואה של השנה החדשה, חוקרי מס הכנסה יצאו למבצע ביקורת בתל-אביב ובחיפה.

צוותי ביקורות ממשרדי מס הכנסה חיפה ותל-אביב 1 פקדו כ-60 מקומות פנאי ובילוי בסביבות השעה 22:00. "ממצאי המבצע מצביעים כי 9% מבעלי העסקים שבוקרו אינם רושמים את ההכנסות בהתאם לדרישות החוק", נמסר מרשות המסים.

לפי רשות המסים, "בעת הביקורת בפאב בחיפה נתבקשה בעלת העסק על-ידי המבקרים לבצע דוח סיכום ביניים, המראה את מצב ההכנסות עד לאותו היום. בעלת העסק טענה כי אינה יודעת להפיק דוח זה. בדוח סיכום ביניים שהופק נרשמה הכנסה בסכום של מיליון שקל.

מבדיקה שביצעו המבקרים עולה כי בעלת העסק לא הפיקה דוח סוף יום מיום פתיחת העסק, אותו חייב להפיק כל בעל עסק לצרכי הנהלת החשבונות. תמונת מצב זו מצביעה ככל הנראה על העובדה כי ככל הנראה מדובר בקופה לצורך הסוואה בלבד, וכי העסק כלל אינו מבצע רישום הכנסות כנדרש בחוק.

בתל-אביב, החוקרים בדקו פאבים ומסעדות ומצאו במסעדת יוקרה כי סכום קניית הביקורת שביצע אחד הצוותים, דקות ספורות לפני הבדיקה, לא נרשם כנדרש, ובעת בדיקת הקופה הרושמת התגלה כי העסק רשם בדיוק מחצית מהסכום ששולם.

בנוסף, בביקור בחנות פרחים בתל-אביב נמצאו הזמנות של לקוחות, כאשר לא נמצא כל תיעוד להכנסות בגינן. לשאלת מבקרי מס הכנסה ענה בעל העסק כי הוא ימשיך בחיפושים אחר התיעוד המבוקש.