ארה"ב הטילה סנקציות חדשות על קוריאה הצפונית

למרות הכחשותיה החוזרות ונשנות של קוריאה הצפונית, בארה"ב ממשיכים לטעון שהיא זו שגרמה למתקפת הסייבר נגד חברת סוני, ועכשיו גם נוקטים צעדים נגד המדינה ■ "זה מסר לפעילותה של קוריאה הצפונית המאיימת על ארה"ב", הסביר אובמה

קים ג'ונג און/ צילום: רויטרס
קים ג'ונג און/ צילום: רויטרס

חשבתם שסערת הסרט "ריאיון סוף" מאחורינו? ארה"ב הטילה הערב (ו') סנקציות חדשות על צפון קוריאה בתגובה למתקפת הסייבר נגד אולפני סוני - כך מדווחות סוכנויות הידיעות.

ההחלטה לעלות מדרגה ולהטיל סנקציות על מדינתו של קים ג'ונג און, אושרה על ידי הנשיא האמריקני ברק אובמה, והיא תשפיע על שלושה גופים בקוריאה הצפונית, כולל סוכנות הביון הממשלתית.

"ההוראה אינה מתמקדת באנשים החיים בצפון קוריאה", הבהיר אובמה בהודעה כתובה שהעביר לבית הנבחרים והסנאט. "היא נועדה להעביר מסר לממשלת קוריאה הצפונית ולפעילותה המאיימת על ארה"ב ועל מדינות אחרות".

אף על פי שארה"ב כבר מפעילה סנקציות קשות נגד קוריאה הצפונית, בעקבות תכנית הגרעין שלה, זו הפעם הראשונה שבה מחליטים בוושינגטון להעניש את פיונגיאנג על תקיפות הסייבר שביצעה לכאורה. בבית הלבן טוענים שזה רק החלק הראשון של התגובה האמריקנית לאירוע הפריצה למחשבי חברת סוני.

צפון קוריאה ממשיכה להכחיש מעורבות במתקפת הסייבר, אך היא אכן הביעה זעם על סרט הקומדיה "ריאיון סוף" שהופק על ידי סוני ובו מוצגים שני עיתונאים שנשלחים לחסל את שליט קוריאה הצפונית.