בלומברג: אחרי טיסה של 128% בשנה - טאואר תמשיך לזנק

ג'יי סריבסטה, אנליסט בצ'רדן המסקר את טאואר מזה שנים: חברות בצד האנלוגי מוציאות יותר עבודה למיקור חוץ - וזה מנוע צמיחה גדול עבור טאואר

לא בכל יום מקבלת חברת ציבורית ישראלית כתבה ממוקדת בסוכנויות הזרות, אך בסוף השבוע הקדישה סוכנות בלומברג כתבה שלמה לחברת השבבים הישראלית טאואר . הכותרת: "טאואר בדרך להמשך הראלי ב-2015 אחרי זינוק של 128%".

בכתבה מצוטטים אנליסטים המביעים אופטימיות על המניה. בבלומברג מציינים כי טאואר הציגה את הביצועים הטובים ביותר בשנת 2014 מבין המניות החברות במדד המניות הישראליות בוול סטריט של בלומברג - 62% מעל המניה השנייה הכי טובה (מובילאיי).

"גם אחרי הזינוק, מכפיל הרווח החזוי של טאואר בהתבסס על הרווח העתידי לשנה הקרובה עומד על 6.4, כמעט מחצית מהמכפיל הממוצע בתעשייה", נכתב בבלומברג.

מנכ"ל טאואר ראסל אלוונגר הבטיח כי החברה תגיע לרף הכנסות של מיליארד דולר עד 2016. ברבעון הראשון של 2014 נרשם זינוק של 70% במכירות הודות לשת"פ עם פנסוניק, ואנליסטים מעריכים כי את שנת 2014 סיימה טאואר עם הכנסות של 828 מיליון דולר.

ג'יי סריבסטה, אנליסט בצ'רדן המסקר את טאואר מזה שנים, מעריך כי הכנסות טאואר ימשיכו לעלות בעוד יצרניות טכנולוגיה ימשיכו במגמת מיקור חוץ בייצור שבבים.

"זו רק ההתחלה של משהו שיכול להיות שוק גדול", אמר סריבסטה לבלומברג. "לפני 10 שנים ראינו את זה בצד הדיגיטל וכעת יותר חברות בצד האנלוגי עושות את זה, וזה מניע את הצמיחה בטאואר".

שבבים אנלוגים ממירים צלילים, מגע ולחץ לאותות דיגיטליים, ואז הם ניתנים לעיבוד ע"י שבבים שמיוצרים ע"י חברות כמו אינטל.

לפי סקר אנליסטים של בלומברג, מניית טאואר תזנק ב-35% השנה ל-17.75 דולר. בכתבה מוזכר השת"פ עם פנסוניק ופירוט על סוגיית החובות הידועה לשמצה בטאואר, ולבסוף ישנה גם התייחסות לחוזה המיוחל עם הודו, לבניית מפעל שבבים, בין היתר יחד עם IBM. טאואר ממתינה לתשובה של ממשלת הודו ולפי דיווחים בעבר היא אמורה לסייע בתפעול מפעל אחד מתוך שניים, כאשר עפ"י אותם דיווחים בהודו הממשלה כבר החליטה להקים את המפעלים.

בבלומברג מציינים כי אלוונגר סבור שהחוזה בהודו יוסיף "מאות מיליוני דולרים" לרווח הגולמי של טאואר.