עסקת תנובה: ברייטפוד מבקשת ארכה של 3 חודשים

זאת כפי שפורסם ב"גלובס" ■ הרוכשת המיועדת של תנובה מתקשה לממן את רכישת חלקו של מאיר שמיר בכ-1.8 מיליארד שקל ■ תידרש לאישור הרגולציה בסין להעמדת ערבות לשמיר

מאיר שמיר / צלם: תמר מצפי
מאיר שמיר / צלם: תמר מצפי

חברת מבטח שמיר אישרה היום (א') את הפרסום ב"גלובס" מהשבוע שעבר אודות הדחייה בעסקת המכירה של תנובה, וזאת לאחר שברייטפוד הסינית נקלעה לבעיה בסגירת הרכישה של החזקת המיעוט של מבטח שמיר בקונצרן החלב.

ברייטפוד מבקשת כעת ארכה נוספת בהשלמת העסק - שמועדה נקבע למחר (5 בינואר) - של כ-3 חודשים.

ברייטפוד נאלצה לדחות את השלמת העסקה, שלא בפעם הראשונה, לאחר שנקלעה לקושי במימון רכישת המניות של מבטח שמיר בתנובה (21%) בתמורה לכ-1.8 מיליארד שקל. זאת, לאחר שמבטח שמיר, שבשליטת מאיר שמיר, החליטה לממש את האופציה שבידה ולהצטרף למכירת המניות של בעלת השליטה בתנובה - קרן אייפקס שמנוהלת בישראל על-ידי זהבית כהן.

ברייטפוד קיימה בחודשים האחרונים מגעים עם מאיר שמיר במטרה להשאירו בגרעין השליטה בתנובה לצידה. בתמורה דרש שמיר לקבל אופציה למכירת החזקותיו בתנובה לסינים לפי אותו שווי שקיבלה אייפקס, ושהסינים גם יתנו לו ערבות שתבטיח את מימוש האופציה.

ואולם, הסינים לא הסכימו להעמיד לו ערבות, וכעת בכוונת שמיר לממש את האופציה להצטרף לעסקת אייפקס-ברייטפוד כבר עתה. גורם בשוק אינו פוסל כי ברייטפוד יחליטו, לאור הקשיים הנוכחיים, לתת לשמיר בהמשך את הערבות שדרש.

בכל אופן, ברייטפוד שידרה עד כה שאם שמיר יחליט לצאת מתנובה, היא תביא שותף שירכוש את המניות הללו. עתה מתברר כי נושא רכישת החזקות שמיר רחוק מלהיות סגור, כשברייטפוד "נתקעה" נכון לעכשיו.

ככל הידוע, בברייטפוד יידרשו למצוא שותף שירכוש את חלקה של מבטח שמיר, או לפתור את סוגיית המימון לרכישה ולקבל אישור מהרגולציה הסינית לרכישה נוספת זו (מעבר ל-56% מהמניות שיירכשו מאייפקס).

בקרן אייפקס, שם רואים כעת כיצד נדחית העסקה שלהם עם הסינים פעם נוספת, לא צפויים להתנגד להארכה, ואולי אף יקבלו פיצוי בגינה.

עסקת הענק למכירת השליטה בתנובה נחתמה במאי האחרון, לפי שווי חברה של כ-8.6 מיליארד שקל לתנובה.