עסקת המכירה של תנובה לסינים צפויה להידחות שוב

העיכוב - בימים או בשבועות - נועד לאפשר היערכות לרכישת חלקה של מבטח שמיר, שצפויה להצטרף לאייפקס במימוש

מאיר שמיר / צלם: תמר מצפי
מאיר שמיר / צלם: תמר מצפי

השלמת העסקה למכירת השליטה בענקית החלב תנובה, מידי קרן אייפקס לידי ענקית המזון הסינית ברייטפוד, תתעכב במספר ימים עד מספר שבועות. זאת, ככל הנראה, כדי לאפשר היערכות מימונית לרכישת חלקה של מבטח שמיר, שבשליטת מאיר שמיר, שצפויה לממש את האופציה שבידה ולהצטרף לאייפקס במימוש ההחזקות בתנובה - כך על-פי הערכות בשוק ההון.

עסקת הענק למכירת השליטה בתנובה לפי שווי חברה של כ-8.6 מיליארד שקל נדחתה כבר כמה פעמים, ונכון להיום היא אמורה להתקיים בעוד פחות משבוע - ב-5 בינואר.

על-פי הערכת גורמים המעורים בנושא, שמיר צפוי להודיע כי ברצונו לממש את זכות ההצטרפות הנתונה לו בהסכם עם אייפקס, למכירת החזקותיו בתנובה (21%) - מכירה שצפויה להניב לחברת מבטח שמיר שבשליטתו תזרים מזומנים של כ-1.2 מיליארד שקל.

אם שמיר ינצל כצפוי את החזקותיו בתנובה, וימכור אותן במסגרת העסקה עם אייפקס, הרי שברייטפוד מצדה תביא שותף שירכוש את המניות הללו. בעבר פרסמנו כי בקרן הפרייבט אקוויטי הסינית Fosun Capital בוחנים את האפשרות לרכישת חלקו של מאיר שמיר בתנובה.

קרן אייפקס, בניהול זהבית כהן, חתמה במאי השנה על הסכם למכירת 56% ממניות תנובה לברייטפוד, כששותפה לגרעין השליטה בענקית החלב הישראלית - מאיר שמיר - שקל לאורך זמן רב את האפשרות להישאר בשליטה בתנובה לצד ברייטפוד ולשמור על החזקה של 21% ממניות יצרנית המזון הישראלית. ביתרת מניות תנובה מחזיקים הקיבוצים, שאינם חלק מגרעין השליטה.

מברייטפוד לא נמסרה התייחסות.