הבנקים פועלים ולאומי יאפשרו פתיחת חשבון באינטרנט

לצורך פתיחת חשבון בנק באינטרנט יש צורך בתעודת זהות, תעודת זיהוי נוספת ואישור בעלות על חשבון בנק אחר ■ פתיחת החשבון תיעשה בסיוע של שיחת וידאו עם עובד הבנק ■ הצעד שיזם בנק ישראל נועד לעודד לקוחות לעבור בין בנקים

בנקים / צלם: thinkstock
בנקים / צלם: thinkstock

בנק ישראל החליט לאפשר לבנקים לפתוח חשבונות באינטרנט ללא זיהוי פנים אל פנים של הלקוחות, בכדי לעודד מעבר לקוחות בין בנקים.

שני הבנקים הגדולים - פועלים לאומי הודיעו היום (ב') כי יאפשרו פתיחת חשבון באינטרנט. לאומי הודיע זאת היום אחה"צ, וזמן קצר לאחר מכן (במקרה או שלא), הוציא גם בנק הפועלים הודעה דומה.

משמעות הצעד היא שניתן יהיה לפתוח את החשבון ללא הגעה פיזית לסניף. לצורך כך קיים צורך בתעודת זהות, תעודת זיהוי נוספת ואישור בעלות על חשבון בנק אחר. פתיחת החשבון תיעשה בסיוע של שיחת וידאו עם עובד הבנק.

נזכיר, כי לפני מספר שבועות בנק ירושלים היה הבנק הראשון להודיע כי יאפשר פתיחת חשבון באינטרנט, אם כי הוא מאפשר זאת רק לצורך נטילת הלוואה.

נזכיר כי בנק ישראל החליט לאפשר פתיחת חשבון בנק באינטרנט, וזאת כדי לעודד לקוחות לעבור בין בנקים ע"י פישוט תהליך פתיחת החשבון, וע"י כך לשפר את התחרות בין הבנקים.

תהליך אישור הרגולטור לפתיחת חשבון באינטרנט היה ארוך וממושך למדי, שכן נדרש אישורים של לא מעט גורמים נוספים להליך. פתיחת חשבון באינטרנט ללא זיהוי פנים-אל-פנים של הלקוח עלולה להוות פרצה לפתיחת חשבונות שייעשו באמצעותם פעולות להלבנת הון, ועל כן הוטלו מגבלות על חשבונות מסוג זה.

כך לדוגמה, רק מגיל 18 ניתן לפתוח אותם, ורק לאנשים בעלי חשבון בנק נוסף, שלמעשה כבר עברו פעם אחת תהליך זיהוי. מגבלות הוטלו גם על היקף הכספים שניתן לנהל בחשבון - ניתן יהיה לבצע פעולות במזומן בסכום של 10,000 שקל לכל היותר, ופעולות אחרות - עד 50 אלף שקל; יתרת הנכסים בחשבון תוכל לעמוד על 300 אלף שקל לכל היותר, ולא ניתן להפעיל מורשה חתימה. המגבלות השונות יוסרו, כאשר יגיע הלקוח לסניף לזיהוי סופי.