כאוס בברצלונה: אחרי פיטורי המנהל הספורטיבי - מסי פתח חזית מול המאמן

זוביזרטה הלך הביתה, עוזרו קרלס פויול התפטר; בינתיים בספרד מדווחים כי הכוכב הגדול ליונל מסי הגיע לשיאי מתיחות חדשים מול המנג'ר לואיס אנריקה

לואיס אנריקה מאמן ברצלונה / צלם: רויטרס

בלאגן גדול במועדון הכדורגל של ברצלונה - גם בחזית הניהולית, וגם בזו המקצועית. נתחיל עם הגזרה ליונל מסי-לואיס אנריקה: התקשורת הספרדית חוגגת בימים האחרונים עם כותרות סביב מתח עצום שנוצר בין הכוכב הארגנטיני לבין המאמן. על-פי תחנת הרדיו Cope, "הפרעוש" איבד אמון ביכולותיו של המנג'ר, והוא "אינו מאמין שניתן יהיה לשנות את מצב הקבוצה, כל עוד אנריקה עומד על הקווים".

זה לא רק הספסול המפתיע שלו ושל ניימאר במשחק מול סוסיאדד ביום ראשון (אותו הפסידה בארסה 1-0, למרות שהשניים נכנסו במחצית); מתברר כי מסי סבור שאנריקה לא מתייעץ מספיק עם הקולגות שלו, וגם לא מרוצה מ"הגישה" של אנריקה כלפי השחקנים, ומהדרישות הפיזיות והטקטיות שלו מהם. על-פי מספר דיווחים בספרד הבוקר (ג'), אנריקה הצהיר בפני הנהלת בארסה כי "זה או אני, או מסי". הקש ששבר את גב הגמל מבחינת אנריקה היה בחירתו של הארגנטיני לא להגיע אתמול לאימון הקבוצה, שנערך בפני 14 אלף אוהדים (מסי טען כי הוא סובל מדלקת מעיים). וזאת - שלושה ימים בלבד לאחר שהתעורר ביניהם ויכוח קולני במהלך האימון.

הגזרה השנייה שנפתחה בברצלונה היא זאת של אנדוני זוביזרטה: אתמול הודיעה בארסה על פיטוריו של המנהל הספורטיבי מהמועדון. בהודעות הרשמיות של ברצלונה זה לא יצא - אך לפי הערכות, היו למהלך שתי סיבות עיקריות: אכזבה מההרשעה הסופית שהושתה על הקבוצה בגין החתמה לא חוקית של שחקנים קטינים לאקדמיה שלה; וכישלון עם מספר שחקני רכש (התחום העיקרי עליו מופקד זוביזרטה), במיוחד עם הבלם הבלגי הפצוע תומאס ורמאלן, והמגן הימני דוגלאס - שלא הצליחו להשתלב בקבוצה. מחר צפוי לכנס נשיא ברצלונה גוז'פ ברתומיאו את ה"סוסיוס" (חברי המועדון), להסביר את הסיבות לפיטורי זוביזרטה, ואולי אף להודיע כבר על מחליפו.

במקביל לפיטורים של זוביזרטה, החליט קרלס פויול, בלם הקבוצה שאחרי שנים ארוכות ומוצלחות במיוחד בקאמפ נואו פרש בקיץ האחרון ממשחק, ומאז שימש כעוזרו של זוביזרטה - להתפטר ולפתוח פרק חדש בקריירה. פויול עצמו הסביר את המהלך ברצון "לחוות דברים חדשים", אך בתקשורת הספרדית טוענים כי ברתומיאו הוא זה שהראה לו את הדרך החוצה - כיוון שללא זוביזרטה, למעשה לא נותר תפקיד פנוי עבורו.