התקווה האמריקאית להחזרת המשחקים האולימפיים: בוסטון

הועדפה על-פני לוס אנג'לס, וושינגטון וסן פרנסיסקו כזאת שתתמודד על אירוח האירוע ב-2024 ■ החזון: אוניברסיטאות שיארחו את האתלטים, ומתקנים זמניים

קו הרקיע של בוסטון, ארה"ב / צלם: רויטרס
קו הרקיע של בוסטון, ארה"ב / צלם: רויטרס

אחרי ששני הניסיונות האחרונים של ארה"ב לארח אולימפיאדות הסתיימו במבוכה וכישלון חרוץ (ניו יורק 2012 ושיקגו 2016, שהצעותיהן לקיום המשחקים אצלן בשנים הנ"ל הגיעו רק למקום הרביעי בבחירות של הוועד האולימפי הבינלאומי) - באמריקה מאמינים שהפעם, לקראת משחקי 2024 - הם יצליחו להחזיר את אירוע הספורט הגדול ביותר בתבל אליהם הביתה.

העיר שנבחרה לפנות בוקר (ו') רשמית להוביל את המשימה, על-ידי הוועד האולימפי האמריקאי (USOC) - היא בוסטון. היא גברה על לוס אנג'לס, וושינגטון וסן פרנסיסקו. על-פי CBSNEWS, "בוסטון התמקדה ביכולתה להשתמש ביותר מ-100 האוניברסיטאות שפזורות באיזור שלה, על מנת לארח את התחרויות ואת האתלטים".

כמו כן, בבוסטון מדגישים כי 70% מהמתקנים שייבנו לקראת האולימפיאדה יהיו זמניים - וכך לא תיווצר לאחר המשחקים בעיה של "פילים לבנים" שכל כך מוכרת מאירועי ספורט גדולים. מי שיסייעו כלכלית בבניית המתקנים האחרים אלו האוניברסיטאות - שלאחר המשחקים ייקחו את השליטה על אותם מתקנים.

אולימפיאדת 2016 תתקיים בריו דה ז'ניירו, ברזיל. שנה לאחר מכן, יבחר הוועד האולימפי את המארחת של משחקי הקיץ ב-2024. ב-2020 יתקיימו משחקי הקיץ בטוקיו, יפן. הפעם האחרונה בה ארה"ב אירחה את משחקי הקיץ הייתה באטלנטה 1996, כאשר משחקי חורף אולימפיים התקיימו במדינה ב-2002, אז הייתה זו סולט לייק סיטי שאירחה.