הנפט צונח בכ-3%; שבוע שביעי ברציפות של ירידת מחיר

מחיר נפט מסוג ברנט יורד בכ-3% לרמה של 49.44 דולר לחבית ומחיר נפט מסוג WTI נחלש בכ-2.2% ל-47.7 דולר לחבית

נפט / צילום: שאטרסטוק
נפט / צילום: שאטרסטוק

מחירי הנפט ממשיכים לרדת היום והם צפויים להשלים בסיום המסחר 7 שבועות רצופים של ירידות. מחיר נפט מסוג ברנט יורד בכ-3% לרמה של 49.44 דולר לחבית ומחיר נפט מסוג WTI נחלש בכ-2.2% ל-47.7 דולר לחבית. זאת, על רקע איתותים של מפיקות הנפט הגדולות בעולם כי אין בכוונתן לקצץ בתפוקה למרות צניחת המחירים ועודף ההיצע.

"ללא שינוי בנתוני הבסיס צפויים משקיעים עצבניים להמשיך במכירות עד שיושג איזון כלשהו בין ההיצע לביקושים", ציינו כלכלני ANZ בסקירה שפרסמו היום.

כלכלני BNP פאריבה חתכו את תחזית מחיר הנפט שלהם לממוצע של 60 דולר לנפט מסוג ברנט ב-2015, ירידה של 17 דולר לחבית לעומת תחזית קודמת שפורסמה בחודש נובמבר 2014.

אלעד סלומון, אנליסט בכיר בבית ההשקעות יוטרייד צופה כי הנפט ימשיך להיסחר בתנודתיות. לדבריו - על פי אינדיקטורים טכניים, בטווח הקצר הנפט צפוי לבצע תיקון עד 63 דולר לחבית.

מחיר הנפט חרג באופן מהותי מחוץ לרצועת בולינגר התחתונה ומסמן תנועה קיצונית. אינדיקטור ה-MACD מצביע על כך שמומנטום הירידה בערך הנפט הולך ונחלש. סלומון הוסיף כי "בטווח הארוך, הנפט טרם מצא תחתית ועשוי לשוב ולהיסחר בחודשים הקרובים מתחת לרף של 50 דולר לחבית".

אנליסטים בבנק UBS ממליצים למשקיעים להימנע לעת עתה בהשקעה בנפט עד ש"הצניחה החופשית" תסתיים. אנליסטים בבנק ABM Amro הוסיפו כי הסוחרים בחוזים העתידיים על הנפט מתעלמים משיבושים באספקה השוטפת. "אף אחד לא יודע איפה מחיר הנפט ייעצר", אמר לסוכנות בלומברג אד מורס מסיטיגרופ. "תמיד קשה לדעת איפה התחתית. הסעודים לוקחים את תעשיית פצלי השמן בארה"ב ברצינות ופועלים בהתאם".

אנליסט בכיר בבנק Commerzbank בגרמניה הוסיף כי "התחתית בנפט היא תעלומה, אבל יותר חשוב לדעת מתי הירידה הופכת להיות לא הגיונית, כפי שקרה לפני 5 שנים כשהנפט ירד ל-30 דולר לחבית".

ב-UBS כותבים בסקירה ללקוחות כי "מחירי הנפט ממשיכים בצניחה החופשית ומוקדם מדי לומר איפה התחתית". בנק אוף אמריקה מעריך כי מחירי הנפט יכולים לרדת גם ל-35 דולר לחבית ואף מתחת לרמה זו, וב-ABN Amro מסכמים כי "הנפילה הייתה חדה ומהירה מדי בהשוואה לנתונים. השוק מתמקד כעת רק בגורמים השליליים מבחינת מחיר הנפט. קשה לראות כעת טריגר שישנה את המגמה".