אישום: הפיץ חשבוניות פיקטיביות במאות מיליונים בתחום הדלק

איתן מלכה נאשם בכך שהיה חלק ממערך שהפיץ חשבוניות פיקטיביות בסכום של למעלה כ-636 מיליון שקל ■ עוד הוא מואשם בעבירות של איומים, התחזות, שיבוש מהלכי משפט ועוד

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו

כתב אישום הוגש היום (א') לבית משפט השלום בלוד נגד איתן מלכה, הנאשם בכך שהיה חלק ממערך שהפיץ חשבוניות פיקטיביות בסכום של למעלה כ-636 מיליון שקל. עוד הוא מואשם בעבירות של איומים, התחזות, שיבוש מהלכי משפט ועוד.

מלכה, תושב ירושלים בן 41, נעצר לפני כשבועיים על-ידי רשות המסים והמשטרה, לאחר שלפני כשנתיים הוכרז כעבריין נמלט. מלכה נתפס לאחר שנכנס לישראל באמצעות דרכון מזויף על שם אחיו.

מלכה מואשם בכך ששימש יד-ימינו של העבריין שמעון (סימו) גבאי ממושב תירוש, אשר אחיו משה ואבי הורשעו ונכלאו ל-6 שנים בגין גניבת דלק, מהילתו ומכירתו תוך ביצוע עבירות מס בהיקף של מאות מיליונים.

רוב העבירות בוצעו בפועל בין 2011 ל-2013, על-ידי אדם בשם יוסי סוויסה, שעל-פי כתב האישום נסחט על-ידי גבאי, משום שהעיד נגד שני אחיו של האחרון במשפטם. גבאי דרש לכאורה כי סוויסה יכפר על "עוונותיו" - העדות שמסר - באמצעות איתור חברות שיוציאו חשבוניות פיקטיביות והפצת החשבוניות הפיקטיביות. את ההוראות לביצוע העבירות השונות מסר לסוויסה, לכאורה, מלכה.

מרשות המסים נמסר כי סכום המע"מ שנגרע מקופת המדינה כתוצאה מהעבירות עומד על כ-75 מיליון שקל.