חברה שמזכירה לחולים לקחת תרופות גייסה 6 מיליון דולר

את הגיוס הובילה קרן הון הסיכון פיטנגו, והשתתפו בו 7wire ventures, קרן לול, טריי ונצ'רס ואחרים

תרופות, רפואה רופא טבע אקמול כאבי ראש כדורים  / צלם: thinkstock
תרופות, רפואה רופא טבע אקמול כאבי ראש כדורים / צלם: thinkstock

חברת הסטארט-אפ הישראלית מדיסייף (MediSafe), אשר מספקת התראות לנוטלי תרופות, גייסה 6 מיליון דולר. את הגיוס הובילה קרן הון הסיכון פיטנגו, והשתתפו בו 7wire ventures, קרן לול, טריי ונצ'רס ואחרים. בין המשקיעים הקודמים בחברה נמצא גם אייל גורה, שהיה האנג'ל הראשון של החברה, לשעבר שותף עצמאי בפיטנגו ומי שרשם עד היום שלושה אקזיטים. עד היום הורדה האפליקציה של מדיסייף ל-1.3 מיליון טלפונים חכמים ומחשבי טאבלט.

הפלטפורמה של מדיסייף מאפשרת לאדם שנוטל תרופות באפן קבוע לקבל התראה לתרופות שעליו לקחת, במועדים שהוא קובע מראש. אם הוא שוכח לקחת את התרופה, המערכת מתריעה שוב ושוב וגם יכולה לעדכן "חבר טלפוני" אשר יבדוק עם המטופל מדוע התרופה לא נלקחה. המערכת מאפשרת להוציא דוח עבור הרופא ובעתיד אמורה לעבור אינטגרציה גם עם יתר הפעילות הרפואית של המטופל. לאחרונה פיתחה החברה מערכת של מסרים מותאמים אישית אשר אמורה להתייחס לגורמים עיקריים של אי עמידה במשטר תרופתי כגון: שכחה, היעדר תמיכה, מצוקה נפשית, עומס יתר של מידע, מעורבות נמוכה ועלויות מאמירות של תרופות.

מטרת הסיבוב הנוכחי היא להאיץ את צמיחת החברה בשוק האמריקאי. מדיסייף תעתיק את משרדיה הראשיים לבוסטון, בעוד שהפיתוח יישאר בישראל. מדיסייף נוסדה ומנוהלת על ידי עומרי (בוב) שור.