אובר ישראל משיקה את uberXL להזמנת מוניות גדולות

שירות uberXL יושק במודל תמחור משתנה, שמתבסס על מרחק וזמן הנסיעה ולא על כמות נוסעים או מספר עצירות בדרך ■ בחברה טוענים כי המחיר זול מנסיעה במונית רגילה ב-40%-20%

אובר ישראל הודיעה היום על השקת בישראל של שירות חדש להזמנת מוניות גדולות בשם uberXL, שיאפשר הזמנת רכב הסעה גדול שיכול לשמש עד שמונה נוסעים. בחברה מסבירים כי הרכב יכול לשמש לנסיעה משפחתית גדולה לשדה התעופה, נסיעת אורחים לחתונה, נסיעה משותפת לבילויים או נסיעה משותפת של אוהדים למשחקי ספורט.

בשונה ממוניות רגילות, מחיר הנסיעה ב-uberXL, הזמין גם בערים ובמדינות שונות בעולם, אינו תלוי במספר הנוסעים בפועל או במספר העצירות בדרך ליעד הסופי - אלא מחושב על-פי משך ומרחק הנסיעה. זאת, בדומה למודל שהציגה לאחרונה אובר בישראל לקראת השקה עתידית של שירות uberX, המאפשר לנהגים פרטיים להסיע נוסעים בתשלום.

כיוון שהחוק כיום בישראל לא מאפשר לאובר להפעיל את uberX, לאור הסיבה שרק נהגי מוניות ונהגים עם רישיון הסעה מיוחד יכולים לשמש כנהגים בתשלום, בחברה בחרו להשתמש במודל התמחור על השירות החדש.

כך, תעריף הבסיס של כל נסיעה יהיה 8 שקלים, כל דקת נסיעה תוסיף שקל נוסף לנסיעה וכל קילומטר נסיעה יוסיף עוד 2 שקלים לנסיעה. בחברה טוענים כי מודל תמחור זה מוזיל את העלויות ב-40%-20%. כך יוצא שלנוסע בודד יהיה זול יותר להזמין רכב הסעה גדול דרך uberXL מאשר מונית רגילה של אובר או כל חברה אחרת.

עם היצע מכוניות גדולות נמוך יחסית למוניות רגילות בשירות של אובר, המצב יוביל בהתחלה לביקוש גבוה מההיצע. בחברה מודעים לבעייתיות אך טוענים כי הם סומכים על כוחות השוק החופשי כדי שהנהגים יראו שהשירות עובד ויצטרפו לאובר וכך ההיצע יעלה כדי לעמוד בביקוש.