החיסכון של הכנ"ר ברשות השידור עד כה: 21 מיליון שקל

פרופ' דוד האן הוביל שורה של שינויים בהסכמי הרשות מול ספקים שונים, אך גם הוא מודה כי "ברשות השידור יש עדיין הסכמי שכר שיצרו מציאות תמוהה"

דוד האן הכנ"ר / צילום:איל יצהר
דוד האן הכנ"ר / צילום:איל יצהר

צוותו של כונס הנכסים הרשמי, פרופ' דוד האן, שמשמש בימים אלה כמפרק רשות השידור, הצליח לחסוך עד כה סכום של 20,838,054 שקל לקופת גוף השידור הציבורי - כך נודע ל"גלובס". היקף החיסכון הוא ברמה שנתית.

מי שמוביל את עיקר החיסכון המשמעותי, אשר כולל פתיחת הסכמים גורפת עם מרבית ספקי רשות השידור, הוא איתן עבדו, איש הכונס הרשמי המשמש כסמנכ"ל הכספים בפועל של רשות השידור.

בימים אלה הוביל עבדו שני שינויים משמעותיים - הראשון הוא בתחום החכרת הרכב, והאחר על-ידי חידוש ההסכם מול סלקום, אשר הוביל לחיסכון של 700 אלף שקל לרשות ולהחלפה של המכשירים הסלולרים של העובדים לחדישים יותר.

במסגרת זו הוחלט להעביר את הסכמי השכרת הרכב מחברת אלדן לחברת באדג'ט ולעבור לעסקה מקיפה בסגנון ליסינג, שהביאה להפחתה של כ-200 אלף שקל בגובה ההסכמים שהונהגו עד כה.

עבדו, בשיתוף עם הכנ"ר ועם העורך הראשי של הרשות יונה ויזנטל, קיבלו החלטה גם לעשות שינוי במה שמכונה "פרויקט ההיסעים" של רשות השידור. התברר כי עד כה נהגו צוותים של הרשות לצאת למשימות באמצעות מוניות, זה בעוד שברשות ישנם תקנים לנהגים שלא נוהגים בפועל. במסגרת הסכם הליסינג יהיו כעת מכוניות שישמשו את הצוותים. על-פי ההערכה, שינוי זה יביא לחיסכון של כ-3 מיליון שקל.

שורת ההסכמים שנפתחים מחדש כוללים הסכמים מול ספקית המשדרים העיקרית של רשות השידור, חברת בזק (חיסכון של כ-6 מיליון שקל), חברת חלל (1.2 מיליון שקל), מזמור (1.2מיליון שקל) וכן חברות ייעוץ לעובדים הפורשים, אולפנים, חברות ביטוח וחברות ביטחון.

פער מטריד בשכר

בראיון בלעדי שנתן הכנ"ר האן לגיליון 100 המשפיעים בתקשורת של מגזין "פירמה" שיצא מחר (ג') למנויי "גלובס", התייחס האן לסוגיית המשכורות ברשות השידור, בה לא ניתן לטפל לפי שעה.

"עדיין יש הסכמי שכר שיצרו מציאות תמוהה שבה יש לא מעט עובדים שמקבלים שכר מופלג שלא תמיד תואם את המשרה שהם מקיימים", אמר האן ל"פירמה". "יש כאלה שמקבלים הרבה מעל שכר המנכ"ל או יו"ר הוועד המנהל. מצד שני, לצדם יש גם לא מעט עובדים שהשכר שלהם הוא לא מהמזהירים, בלשון המעטה. הפער הזה הוא מטריד".

האן התייחס גם לקושי המובנה בניהול רשות השידור במצבה הנוכחי, תחת פירוק, לאור המחנאות השוררת בה לאורך השנים. לדבריו, "תמיד בפירוק נחשפים דברים פחות נעימים, וכביסה מלוכלכת פתאום יוצאת החוצה. כביסה מלוכלכת כזו עלולה להכתים גם את בגדיך הנקיים, לדבוק בך. בגוף תקשורת החששות מפני התופעה הזאת מתעצמים פי כמה וכמה. אני לא נאיבי, אני באמת צריך להיות זהיר, אבל צריך לפעול על-פי הצו המצפוני שלנו, וזו האמת המקצועית".

כמו כן, העלה האן את הצורך לקדם במהירות האפשרית את התחלת בנייתה של רשות השידור החדשה.

פעולות החיסכון ברשות השידור

■ פתיחת הסכמים וחתימה מחדש מול בזק, חברת חלל, מזמור, חברות ייעוץ וחברות ביטוח

■ העברת הסכמי החכרת הרכב לחברת באדג'ט ושינוי העסקה לסגנון ליסינג

■ חידוש ההסכם מול סלקום

■ שינוי נוהלי היציאה לשטח