כלמוביל משיקה פלטפורמה דיגיטלית לסחר בכלי רכב משומשים

SWITCH מחברת בין מוכרי כלי רכב לקונים וללוות אותם בכל הליך העסקה - משלב בדיקת תקינות הרכב, דרך התמחור ועד השלמת העסקה הכלכלית

קבוצת הרכב כלמוביל השיקה היום (ב') פלטפורמה דיגיטלית חדשה לקנייה ומכירה של כלי רכב משומשים. הפלטפורמה, שקיומה נחשף לראשונה ב"גלובס", מכונה SWITCH ומיועדת לחבר בין מוכרי כלי רכב לקונים וללוות אותם בכל הליך העסקה - משלב בדיקת תקינות הרכב, דרך התמחור ועד השלמת העסקה הכלכלית. לטענת הוגה המיזם, אסף חרל"פ, המטרה היא "להחזיר את האמון לעסקאות בין אנשים פרטיים, לשפר אחת חוויית הרכישה ולהציע פתרון ראשון מסוגו לשוק המסחר המסובך בכלי רכב פרטיים".

במסגרת המיזם מבצעת החברה בעבור המוכרים את בדיקת הרכב על חשבונה, מעניקה ייעוץ מקצועי בתמחור, צילום תמונות מקצועיות, יצירת ביקושים לרכב באמצעות חשיפה במדיות שונות, איתור וסינון של רוכשים רציניים בלבד (נציגי החברה הם אלה שעונים לטלפונים) וסיוע בקיום והשלמת העסקה באמצעות תיאום פגישה. ההתקשרות הבסיסית מתבצעת דרך אתר הבית של המיזם.

בהיבט של הקונה, החברה מציגה רק כלי רכב שקיבלו את אישורה הטכני והם ללא תאונות שילדה או בעיות מנוע וגיר. הלקוח יכול לעיין ברשימת הליקויים (אם יש) ולקבל סיוע בהשלמת העסקה, לרבות העברת בעלות וכסף. בנוסף מוענקים לרוכשי הרכב 6 חודשי אחריות על המנוע והגיר ו-5 ימים להתחרט על העסקה.

החברה עוסקת בכלי רכב מבעלות פרטית בלבד (לא ליסינג או השכרה), עם ותק של עד 8 שנים על הכביש, קילומטראז' נמוך מ-150 אלף ק"מ ובדיקה במכון מורשה. בשלב זה אינה מתמקדת בפלח רכבי היוקרה ומציעה כלי רכב כבר מרף מחיר של כ-35 אלף שקל. העברת התשלום והבעלות מתבצעת במקום, ביום המפגש בין הקונה למוכר. לאורך כל התהליך הרכב נשאר אצל המוכר, עד ביצוע העסקה. על פי המודל העסקי של המיזם, החברה אינה גובה כסף מהקונה ואולם גובה 2.5% מהמוכר במקרה של עסקה מוצלחת.

לדברי אסף חרל"פ, מדובר במהלך אסטרטגי, שנועד לייעל שוק שהיה פרוץ עד כה. על פי נתוני משרד התחבורה בישראל מתקיימות מדי שנה כ-700 אלף עסקאות מכירה שמגלגלות כ-19 מיליארד דולר בממוצע.