מאקו כבר לא מהווה בור כלכלי עבור החברה-האם קשת

את השנה החולפת סגר אורי רוזן, מנכ"ל מאקו, עם חיוך גדול על הפנים. לא שרוזן צריך סיבות כדי לחייך ביומיום, אבל שינויים והתאמות שביצע באתר הביאו אותו לראשונה מאז שהוקם לפני כשבע שנים לאיזון תקציבי. כך, האתר, שנחשב בשנותיו הראשונות לבור תקציבי עבור החברה-האם קשת, סוף-סוף מצליח להחזיק את עצמו כלכלית.

ב-2014 הצליח רוזן, יחד עם שאר אנשי האתר, לנסות ולבדל עוד יותר מאקו משני המתחרים הגדולים שלו - וואלה ו-ynet. בעוד השוק הישראלי נשלט על-ידי דואופול, מאקו מזדנב מעט מאחור ולכן הוא הרחיק את עצמו השנה מעט יותר מעולם האקטואליה והחדשות - זירת הקרבות בין וואלה ו-ynet. כך, הוא מנסה לפנות לקהל צעיר יותר - בני 18-35 - וזאת כפועל יוצא ממינויו בינואר אשתקד של איתי ולדמן לעורך הראשי, לאחר שנים שבהן ערך את המגזין "TimeOut תל אביב".

אגף החדשות במאקו לא ננטש על ידי אנשי האתר, ועל אף הרצון להפוך את המהות להרבה יותר כיפית, בראש עמוד הבית עדיין האקטואליה מככבת בעזרתה האדיבה והמקצועית של חברות החדשות של ערוץ 2.

בד בבד שדרגו באתר את עמוד הבית והאפליקציה עם עיצוב חדש, שכלל בין היתר פיצ'ר שמצביע על זמן הקריאה הממוצע הדרוש לכל אייטם. הרעיון היה להציג אייטמים שאין צורך בזמן רב לקרוא אותם, תולדה של קהל היעד שאליו פונה האתר. עם זאת, האתר המשיך לתפעל את מגזין סוף השבוע שלו, "m" שהושק ב-2013 ומציג דווקא טקסטים ארוכים ומעמיקים יותר, בדומה למוספי סוף השבוע של עיתוני הפרינט. על פי מאקו, מספר הגולשים למגזין בסוף השבוע עומד על כ-800 אלף איש.

המגזין, נהנה לעורר שערוריות, כשהאחרונה שבהן הייתה לפני כחודש, בעקבות טור שכתב גל אוחובסקי ובו קרא ליו"ר מפלגת העבודה, בוז'י הרצוג, לדאוג שהח"כ ההומו במפלגתו יצא מהארון או יצא מהמפלגה.

לתוך רשימת אתרי הלוויין שמאגד תחתיו מאקו הצטרפו בשנה שעברה מגזין אוטו וכן השקתו של פורטל נדל"ן בשם "כאן בונים". מנגד, החליטו במאקו להתמקד בעולם התוכן, ואחרי כמה שנים טובות פירקו את השותפות באתר המסחר האלקטרוני BUY2 ומכרו את אחזקותיהם לשותפים, חברת נטקס בבעלות ובניהול אביב רפואה.

בנוסף, פעלו השנה במאקו כדי להקים מחלקת תוכן שיווקי, כחלק ממגמה שניתן לראות גם באתרי תוכן אחרים. כך, מונה את עורך מדור הרכילות, עומר מלכה, לעמוד בראש המחלקה שמטרתה להגדיל הכנסות מהתחום, כשהכוונה היא לשמור על אייטמים בעלי גילוי נאות באשר לעובדה שהם ממומנים על ידי גורמים מסחריים ואחרים. תוכן שיווקי, או בשפה המקצועית Content Marketing, הפך בשנה-שנתיים האחרונות למנוע צמיחה בשורת ההכנסות של אתרי תוכן בחו"ל, ואם במאקו אכן יישרו קו עם המגמה החו"לית, ייתכן שהם יצליחו לייצר מקור הכנסות של ממש, כשהדגש כאן הוא על עבודת תוכן איכותית - וזו הסיבה לכך שמינו עיתונאי לעמוד בראש המחלקה ולא איש מכירות.

אבל גם בלי עבודה מרובה בתוכן, בשיווק ובפרסום של מאקו, אתר התוכן מבית קשת המשיך לקבל רוח גבית חזקה למדי מזכיינית ערוץ 2 המובילה. כך, תוכניות ששודרו השנה על גבי מרקע הטלוויזיה הביאו עוד ועוד טראפיק וגולשים לאתר ולאפליקציה בזכות מותגי ריאליטי מנצחים כמו "האח הגדול", "מאסטר שף" ו"הכוכב הבא". זאת, לצד מספר סדרות שמייצרות לא מעט באזז ברשת, בהן העונה האחרונה של "רמזור" והעונה ה-11 של "ארץ נהדרת".