דובר צה"ל: "אין בצבא אבטלה סמויה. אני שומע את זה וצוחק"

הצצה ראשונה למגזין "פירמה" שיפורסם הערב - ובו דירוג 100 המשפיעים בתקשורת ■ תא"ל מוטי אלמוז מדבר על הנקודות הרגישות ביותר ב"צוק איתן"

תא"ל מוטי אלמוז / צילום: גיא כושי ויריב פיין
תא"ל מוטי אלמוז / צילום: גיא כושי ויריב פיין

דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, אומר בראיון למגזין "פירמה" כי קיצוץ בתקציב הביטחון יפגע בכשירות הצבא, וטוען כי אין אבטלה סמויה בצה"ל.

"לא מצאנו את הפטנט להחזיק צבא מאומן וכשיר, עם מספרים שחלק מהאנשים מדברים עליהם. אין דבר כזה", אומר אלמוז. "יש פה בעיה של שקט מדומה, ואחר-כך, כשיקרה משהו, כולם יקפצו. כשירות הצבא, זה המכנה המשותף הרחב ביותר שצריך להיות כאן. לא אמרתי שצריך פחות מיטות בבתי-חולים, ולא אמרתי פגיעה במערכת חינוך. לא לקחת את זה לניתוק - הדבר הכי מצחיק, הכי מגוחך, שאומרים עלינו הוא שאנחנו מנותקים. זה לא פוטר אותנו מהחובה להתייחס לכל שקל שאנחנו מקבלים מהמדינה בכבוד".

- כל כתב כלכלי היה בעצמו בצבא, כולם ראו את אנשי הקבע שיוצאים לפנסיה בגיל 40-45 וראו את האבטלה הסמויה.

"שתחליט המדינה מתי היא רוצה שהם יצאו לפנסיה, ותחליט איך זה מסתדר עם צבא כשיר. אין כזה דבר בצבא אבטלה סמויה. האם יש עוד גוף במדינה שהוריד ממצבת כוח-האדם 3,000 אנשים? זה לא פוטר אותנו מהחובה לקום בוקר-בוקר ולשאול האם יש אדם כלשהו מיותר ולשחרר אותו. אבל על אף שהורדנו 3 אוגדות, אני ממשיך לשמוע את הסיסמאות האלה, ואני צוחק".

*** הראיון המלא - ובו התייחסות רחבה גם לנקודות הרגישות ביותר שעלו במבצע "צוק איתן" - יפורסם הערב (ג') במגזין "פירמה", יחד עם דירוג 100 המשפיעים בתקשורת.