הטיפ היומי: ענקית המסעדות הזו מסוקרת ב"קנייה"

מחלקת המחקר של גולדמן זאקס ממליצה על מניית Restaurant Brands International במחיר יעד של 45 דולר

חברת Restaurant Brands International  / צילום: בלומברג
חברת Restaurant Brands International / צילום: בלומברג

חברת Restaurant Brands International נסחרת בבורסה של טורונטו (סימול: QSR:CN) ובניו יורק (QSR) לפי שווי של 18.2 מיליארד דולר ארה"ב. החברה מפעילה את רשת המזון המהיר Burger King ואת רשת בתי הקפה הקנדית Tim Hortons; המיזוג עם טים הורטונס הושלם באחרונה, ואיפשר לחברה להעביר את המטה שלה לקנדה, מצורכי מס.

עם השלמת המיזוג, אנחנו מזהים הזדמנויות משמעותיות בטווח הקצר ליצירת אופטימיזציה של מבנה העלויות של טים הורטונס, יחד עם הזדמנויות לטווח הארוך יותר להאיץ את הצמיחה ברשת הקנדית. בנוסף, אנחנו סבורים שהנכס שמוערך בחסר הוא סיפור הצמיחה בעסקי הליבה - של ברגר קינג בארה"ב ושל טים הורטונס בקנדה - בשניהם יש רוח גבית שיכולה להביא למגמות משופרות בהשוואה של חנויות זהות ב-2015. בטים הורטונס, לדוגמה, יש השפעה חיובית של עיצוב התפריט מחדש ושל מזג אוויר נוח יחסית ששרר ברבעון האחרון, לעומת הרבעון המקביל.

ההיסטוריה מראה שבעלת המניות הגדולה בחברה, חברת ההשקעות 3G Capital, הצליחה להפחית את ההוצאות הכלליות והוצאות ההנהלה של ברגר קינג מרמה של 34 אלף דולר לסניף ל-15 אלף דולר, והרמה הנוכחית של טים הורטונס, כ-36 אלף דולר, מצביעה על הזדמנות דומה. להערכתנו, צמצום ההוצאות יוביל לחיסכון של 35 מיליון דולר עד 2016, עם פוטנציאל אפסייד בהינתן קיצוץ אגרסיבי יותר.

קטליזטורים נוספים למניית החברה הם הרצון לייצר התרחבות בינלאומית לטים הורטונס, ואנחנו מצפים לשמוע על יעדים לטווח הבינוני והארוך; וכן, כאמור, צבירת מומנטום בעסקי הליבה של שתי הרשתות.

הסיכונים המרכזיים שכרוכים בהשקעה במניית Restaurant Brands כוללים השפעות מקרו-כלכליות בארה"ב וקנדה, ואפשרות לפעילות שיווקית אגרסיבית או הורדת מחירים אצל המתחרה מקדונלד'ס.

אנו מתחילים לסקר את מניית Restaurant Brands בהמלצת "קנייה". מחיר היעד למניה נקבע על 45 דולר אמריקאי (כ-52 דולר קנדי), והוא משקף פרמיה של כ-13% על פני מחיר המניה בבורסה.

*** מחלקת המחקר, גולדמן זאקס. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם