TabTale הישראלית רוכשת חברת משחקים סרבית במיליוני דולרים

חברת הגיימינג רוכשת את Level Bit ■ בשנת 2014 רכשה טאבטייל את חברת המשחקים הסינית Coco Play

רוב יזמי ההיי-טק בישראל מחכים להצעה נדיבה שתסלול את דרכם אל האקזיט המיוחל ותעשיר את חשבון הבנק שלהם. בשנים האחרונות ניתן לראות סטארט-אפים ישראליים שפועלים בניגוד למגמה, מתייצבים בצד הקונה ולא המוכר ורושמים צ'ק נאה על מנת לבנות חברה גדולה.

אחת הדוגמאות לכך היא חברת הגיימינג טאבטייל (TabTale) שהודיעה היום על הרכישה השנייה בתולדותיה, תוך פחות משנה.

טאבטייל רוכשת את Level Bit, סטודיו סרבי אשר מפתח משחקים למחשב ולמובייל. סכום העסקה לא פורסם אולם בשוק מעריכים כי מדובר במיליוני דולרים בודדים.

טאבטייל שהוקמה בשנת 2010 מעסיקה כיום למעלה מ-200 עובדים וצומחת בקצב מהיר, הודות למאות אפליקציות שפיתחה. על פי נתוני IVC הכנסות החברה בשנת 2013 הסתכמו ב-15 מיליון דולר, זינוק של מאות אחוזים לעומת הכנסות של כ-2 מיליון דולר בשנת 2012.

החברה, שמציגה רווח בשורה התחתונה, גייסה מאז הקמתה 13.5 מיליון דולר מקרנות ההון סיכון מאגמה, ו-וינטאג' וכן מקרן ההשקעות של קוואלקום.

נציין כי בשנת 2014 רכשה טאבטייל את חברת המשחקים הסינית Coco Play. טאבטייל, שהמטה שלה ממוקם בתל אביב, מעסיקה עובדים גם בארה"ב, מקדוניה, סין, אוקראינה ובולגריה.

העובדים של הסטודיו הסרבי, כעשרה במספר, יצטרפו למצבת כוח האדם של טאבטייל. נציין כי החברה הסרבית פיתחה משחק ששמו Genesis Rising, אשר נמכר במיליוני עותקים ברחבי העולם.

טאבטייל עצמה מגיעה להישגים נאים - בשנת 2014 הפכה החברה לאחת מעשר ממפתחות המשחקים המובילות גם בחנות האפליקציות של גוגל וגם באפסטור של אפל. לדברי החברה, האפליקציות שלה הורדו כבר יותר מ-500 מיליון פעם וישנם יותר מ-30 מיליון בני אדם אשר משתמשים באפליקציות ובמשחקים של החברה בכל חודש.

שגיא שליסר, מנכ"ל TabTale, שהקים את החברה יחד עם אורן קושניר (נשיא החברה) וניר בז'רנו (ה-CTO) אמר היום כי "אנו צופים כי רכישת Level Bit, המגלה יכולות גבוהות בפיתוח משחקים עם תוכן עשיר, תעמיק את פעילותה של TabTale ותעשיר את פורטפוליו המשחקים שלה לקהל הרחב, תחום הולך וגדל בחברה, תחת המותג Crazy Labs.

"לצד המגמה החדשה, החברה תמשיך להיות מובילה עולמית בתחום פיתוח המשחקים לקהל הילדים, כפי שעשינו בהצלחה עד היום".