דיווח בלבנון: בנו של מורנייה נהרג בתקיפה בסוריה

(עדכון) על פי הדיווחים בכלי התקשורת בלבנון, לפחות שבעה בני אדם נהרגו בתקיפה האווירית הישראלית באזור קוניטרה ■ בין ההרוגים, אנשי "משמרות המהפכה" האיראניים ■ גורם ישראלי: "תקפנו גורמים טרוריסטיים"

מטוס F16  / צילום: רויטרס
מטוס F16 / צילום: רויטרס

ג'יהאד מורנייה, בנו של ראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה לשעבר עימאד מורנייה, שחוסל בשנת 2008, נהרג היום (א') בתקיפה האווירית הישראלית ברמת הגולן הסורית - כך דווח ברשת הלבנונית "אל-מיאדין", המקורבת לארגון חיזבאללה. לאחרונה דווח כי מורנייה מונה לתפקיד מפקד גזרת הגולן בחיזבאללה.

כמו כן, דווח בכלי תקשורת שונים כי לפחות 6 בני אדם נוספים נהרגו בתקיפה באזור קוניטרה, אשר ככל הנראה אנשי "משמרות המהפכה" האיראניים. מוקדם יותר היום, פורסם ברשת הלבנונית "א-נשרה" כי מטרת התקיפה הייתה מפקד בכיר בארגון חיזבאללה.

גורם ביטחוני ישראלי מסר מוקדם יותר היום לסוכנות הידיעות הצרפתית כי ישראל ביצעה תקיפה אווירית נגד "גורמים טרוריסטיים" שתכננו לבצע פיגועים נגד ישראל. הגורם אישר את הדיווחים בכלי התקשורת בלבנון בנוגע לתקיפה, אולם סירב לפרט בנוגע למטרות שהותקפו. לדברי הגורם הישראלי, מטוסים ישראליים ללא טייס (מל"טים) פועלים באזור דרך קבע. מדובר צה"ל נמסר: "איננו מגיבים לפרסומים זרים".

מוקדם יותר, דווח ברשת "אל-מיאדין" כי כלי טיס ישראלי שיגר שני טילים לעבר יעדים בחוות אל-אמל שבקוניטרה. ארגון זכויות אדם סורי שמושבו בבריטניה מסר כי התקיפה כוונה נגד כלי רכב צבאיים, אולם לא ידוע אם הם שייכים לצבא סוריה, לכוחות חיזבאללה או לארגוני המורדים.

בחודש ספטמבר, הבהיר סגן יו"ר המועצה המבצעת של חיזבאללה, נביל קאוק, כי נוכחות הכוחות בסוריה חשובה "יותר מאי פעם". לדבריו, המלחמה בינם לבין "דאעש והכופרים", לא יכולה להישאר במישור המילולי, וצריכה לעלות שלב. "לא ניכנס איתם ל'מלחמת הצהרות' או לוויכוחים פוליטיים", אמר קאוק. "מה שיש בינינו הוא קרב, ואנחנו ננצח בו ונכתוש אותם".

לדבריו, הצורך של הארגון להישאר בסוריה חשוב לעם הלבנוני ולעולם כולו, בשל האיום מצד "המדינה האיסלאמית" והארגונים המסתעפים ממנו על לבנון. "בכל יום שעובר, העם בלבנון והעולם כולו מבינים את הצורך שבהישארות חיזבאללה בסוריה", אמר קאוק. הוא הוסיף כי תמונת המצב השתנתה לאחר שהמורדים הסונים כבשו את העיר ערסאל שבבקעת הלבנון אשר גובלת עם סוריה לפני כחודש. "המצב כבר לא יהיה אותו הדבר אחרי ערסאל", הוסיף.

בנאום לציון שמונה שנים למלחמת לבנון השניה, הכריז מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה כי "הניצחון על דאעש אפשרי בהחלט". בדבריו, אמר כי "דאעש הם כופרים שמאיימים על סוריה ועיראק, צריך להתרחק מהם". הוא הבטיח: "אנחנו בתור עם נישאר פה ולא נעזוב. נישאר כאן וננצח".