דה כהן תבנה 52 דירות ביפו ב-53 מיליון שקל

החברה רכשה מבנה משרדים ברחוב יפת 246 ביפו ותסב את ייעודו מתעסוקה למגורים

דירות / צילום: תמר מצפי
דירות / צילום: תמר מצפי

מבניין משרדים לפרויקט למגורים: חברת דה כהן הנדסה בע"מ מקבוצת דה כהן בע"מ רכשה מבנה משרדים ביפו בעבור 52.8 מיליון שקל. מדובר בבניין משרדים קיים הממוקם ברחוב יפת 246 ביפו. בכוונת החברה להסב את ייעוד המבנה מתעסוקה למגורים ולבנות במקום 52 דירות.

בניין המשרדים כולל שני מרתפי חניה תת קרקעיים ומעליהם קומת מסחר וארבע קומות משרדים. נכון להיום קומת המסחר פעילה וקומות המשרדים ריקות. את הזכויות בבניין רכשה חברת דה כהן מחברת יפת ים השקעות בבעלותו של טלל אבו מאנה. הסכם הרכישה כולל את קומות המשרדים והמרתפים אך לא כולל את קומת המסחר שנשארת בידי הבעלים המקורי כמו גם תחנת דלק המצויה על המגרש. בסך הכול עתיד לכלול הפרויקט החדש 4,277 מ"ר בנוי למגורים.

"בעל הקרקע קידם תוכנית לשינויי ייעוד הבניין למגורים ותב"ע חדשה כבר אושרה", כך סיפר ל"גלובס" אורן דה כהן, בעלים ומנכ"ל קבוצת דה כהן, "מדובר בבניין משרדים בן כתשע שנים וקומות המשרדים ריקות. שווי המכירות בפרויקט צפוי לעמוד על כ-145 מיליון שקל. בימים אלו אנחנו מתכוננים להגשת הבקשה להיתר בנייה". עוד על פי דה כהן, בכוונת החברה להסב את המשרדים לדירות בנות 2-3 חדרים בשטח שבין 65 מ"ר ל-115 מ"ר. עוד על פי התכנון, צפוי הפרויקט לכלול בריכה משותפת לדירות הקטנות ובריכות פרטיות לדירות הגדולות יותר.

חברת דה כהן הנדסה יוצגה בעסקת הרכישה ע"י עו"ד רותם חנני. מעיריית תל אביב-יפו נמסר כי: "באפריל 2014 אושרה תב"ע הכוללת הסבה של הבניין הקיים למגורים. התוכנית המאושרת מוסיפה 8 יחידות דיור ללא תוספת זכויות בשטחי בנייה עיקריים. התוכנית נמצאת בשלב תיאום תוכנית עיצוב. טרם הוגשה בקשה להיתר".

נושא הסבת בנייני משרדים למגורים עולה כבר תקופה ארוכה כפתרון אפשרי להגדלת היצע הדיור אולם עד כה כמעט לא בוצעו פרויקטים שכאלו. בתל אביב-יפו ובשאר ערי המרכז, יש היצע לא מבוטל של בנייני משרדים ישנים שעשויים להתאים להסבה מעין, זו אולם עד כה הן הרשויות והן היזמים והקבלנים לא קידמו את הנושא.