בעלי מניות BOS הצביעו בעד הדחת היו"ר קוקרמן

וגם הצביעו בעד הארכת הסכם הניהול עמו - זאת בהמשך לדרישות שהעלה משקיע אקטיביסטי בחברה הישראלית הקטנה, אשר מספקת טכנולוגיה חליפית לברקוד ונסחרת בנאסד"ק

מאבק של משקיע אקטיביסטי באחת מהחברות הישראליות הקטנות שנסחרות בוול סטריט, הוביל לתוצאה מוזרה באסיפת בעלי המניות שהתכנסה באחרונה. חברת BOS, שנסחרת ברשימה המשנית של בורסת נאסד"ק לפי שווי של 5 מיליון דולר, מספקת פתרונות טכנולוגיים מסוג RFID (טכנולוגיה חליפית לברקוד) ופתרונות שרשרת אספקה.

בנובמבר האחרון הגיע בעל מניות חדש בחברה - דב גולדשטיין, באמצעות חברת ההשקעות D.D Goldstein - להחזקה של 9.5% מ-BOS והחל לפעול באופן אקטיביסטי. במכתב ששלח ליו"ר, אדוארד קוקרמן, פרש גולדשטיין טענות על אופן התנהלות החברה, הפסדיה לאורך השנים וירידת שווי המניה מ-40 דולר ב-2003 לעשירית מכך בסוף 2014. עוד כתב גולדשטיין, כי "הניהול הלקוי" לא מנע מקוקרמן, שכיהן כיו"ר מאז 2003, למשוך דמי ניהול של 2.2 מיליון דולר בתקופה זו.

גולדשטיין לא הסתפק במכתב ופעל לביצוע שינוי בדירקטוריון BOS. הוא הציע למנות כדירקטור חיצוני את חבר הכנסת לשעבר אליעזר (מודי) זנדברג, ולצרף לדירקטוריון שתי דירקטוריות חדשות, ד"ר ורד (ויוי) זיו ועו"ד חגית רוס. עוד הציע גולדשטיין, להביא לסיום את כהונתם של היו"ר קוקרמן ושל הדירקטור רונן זבליק.

דירקטוריון BOS המליץ לבעלי המניות להתנגד להצעות, ומנגד העלה להצבעה הצעות אחרות, וביניהן בחירה מחודשת של דירקטורים והארכת ההסכם עם קוקרמן כיו"ר פעיל. מדובר על הארכת ההסכם עד 2018, ובמסגרתו שכרו החודשי של קוקרמן יעמוד על 5,000 דולר והוא יקבל גם אופציות.

את התוצאה שהתקבלה בסופו של דבר באסיפה, נראה שאיש לא צפה. בעלי המניות הצביעו מצד אחד בעד הארכת ההסכם עם קוקרמן בתפקידו כיו"ר פעיל, ומצד שני תמכו בהדחתו מהדירקטוריון. במקביל, בעוד בעלי המניות תמכו בהפסקת כהונתו של זבליק, כפי שהציע גולדשטיין, הם התנגדו למינויים של שלושת הדירקטורים שהציע (כאמור זנדברג, זיו ורוס).

בשלב זה לא ברור מה יעלה בגורל מבנה הדירקטוריון של BOS. קוקרמן, מן הסתם, לא יוכל להמשיך בתפקיד היו"ר, וממילא החזקתו במניות BOS כבר אינה משמעותית כבעבר. קוקרמן החזיק בעבר, באמצעות קרן קטליסט, בשיעור דו-ספרתי מ-BOS, אך נותר עם פחות מ-5% מההון. בעלי המניות הגדולים בחברה כיום, לצד גולדשטיין, הם Novel Infrastructure ו-Bellite Pty.

חברת BOS ממוקמת בראשון לציון ומנוהלת על ידי יובל וינר. בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2014 הכנסותיה צמחו ב-11% והסתכמו ב-20.9 מיליון דולר. בשורה התחתונה החברה הייתה קרובה לאיזון על בסיס כללי החשבונאות המקובלים, ועל בסיס Non-GAAP היא רשמה רווח נקי של 236 אלף דולר - כ-2% פחות מהתקופה המקבילה ב-2013.