הדירה ה"סודית" של לפיד ברמת-אביב ג' ב-3-4 מיליון שקל

בבלוג "100 ימים של שקיפות" נחשף כי בבעלות לפיד יש דירה נוספת שעליה לא דיווח לציבור ■ הדירה משועבדת כנגד משכנתא לבנק הפועלים למשכנתאות ■ בבעלות לפיד וילה נוספת ברמת-אביב ששוויה מוערך בכ-6.8 מיליון שקל

יאיר לפיד / צילום: שלומי יוסף
יאיר לפיד / צילום: שלומי יוסף

שר האוצר לשעבר, יאיר לפיד, אולי "בא לשנות", אבל מסתבר שלא בתחום השקיפות. בבלוג "100 ימים של שקיפות" חושף תומר אביטל כי בבעלות לפיד יש דירה נוספת בתל-אביב שעליה לא דיווח במסגרת הצהרת הון.

באוקטובר 2004 רכש שר האוצר לשעבר וילה ברחוב מאיר פיינשטיין 6.5 חדרים. העלות למשפחת לפיד הייתה 3,444,057 שקל. לאחרונה נמכר בית פרטי בעל נתונים זהים במחיר של 6.8 מיליון שקל. מהחקירה עולה כי בני הזוג לפיד שיעבדו את הנכס כנגד משכנתה מדרגה ראשונה לטובת משכן - בנק הפועלים למשכנתאות. לפיד, נזכיר, כיהן בעבר כפרזנטור של הבנק.

בבלוג נכתב כי ללפיד נכס נוסף ברחוב בן יוסף שלמה בתל-אביב - גם ברמת-אביב. מדובר בשווי שכירות של כ-5,500 שקל לחודש, ועלותה כ-3-4 מיליון שקל. הדירה מושכרת כיום לקרובת משפחתו של לפיד.

עוד כותב אביטל: "לפיד אף קידם את אחד החוקים היקרים ביותר בתולדות המדינה לשינוי שוק הנדל"ן. לפיד גם קידם/תקע הצעות באוצר שעסקו במיסוי של דירות לשכירות, אך לא חשב שמגיע לנו לדעת איך הצעות אלו ישפיעו עליו אישית. לא משנה מה גילינו, וגם לא משנה אם הוא פועל מתוך אינטרס צר או רחב בסופו של יום - זכותנו לדעת. עם זכויות הענק לעיצוב המדיניות של החברה בה אנו חיים מגיעות גם כמה חובות".

יאיר לפיד סירב להגיב לחשיפה.