הרשות השנייה הורתה לגינדי החזקות לתקן פרסומת מטעה

טוענת כי החברה עשתה שימוש מבלבל במונח "מחיר מטרה" בקמפיין לפרויקט כרמי גת ■ גינדי: "לא נתקלנו באי-הבנה הנובעת מאזכור המושג מחיר מטרה"

האם השימוש של חברת גינדי החזקות במונח "מחיר מטרה" בקמפיין הפרסומי הנרחב שהשיקה החברה לפני כשבועיים מטעה את הציבור? על-פי הרשות השנייה, המועצה לצרכנות וגם משרד הבינוי, נראה שכן.

פניות שהגיעו למערכת "גלובס" טענו כי החברה מפרסמת את הפרויקט שהיא משווקת בקריית גת (כרמי גת) תחת הסיסמה: "דירה של גינדי במחיר מטרה", וכי הפרסום מטעה את הציבור לחשוב כי מדובר במכרזי מחיר מטרה שמפרסם משרד הבינוי, הכוללים דירות במחיר קבוע מראש עם פיקוח ממשלתי.

בדיקה בגופים האמונים על הנושא, המועצה הישראלית לצרכנות כמו גם הרשות השנייה, מעלה כי אכן מדובר בשימוש בעייתי במונח "מחיר מטרה" במסגרת הקמפיין.

עוד מסתבר כי הרשות השנייה העירה לחברה על כך ואף דרשה לערוך שינוי בפרסומת ששודרה בטלוויזיה ולהסיר את המונח מהתשדיר האמור - דרישה שהתקבלה.

גם במועצה הישראלית לצרכנות סבורים כי הדבר בעייתי, כפי שמסרה ל"גלובס" עו"ד אביטל פריזמנט-בוטון: "השימוש בביטוי 'מחיר מטרה' עשוי להביא צרכנים להניח כי מדובר באותה משמעות מוכרת שפורסמה זה מכבר על-ידי משרד הבינוי. צרכן סביר עלול אף להניח, בטעות, כי יש פיקוח של המשרד או משום המלצה, פיקוח או כל יחס אחר של המשרד לאותו הפרויקט".

גינדי: "הדבר הובהר"

יש לציין כי בפרסומי החברה באתר האינטרנט, כמו גם בעיתונים ובשלטי החוצות, מופיעה כוכבית ליד המושג "מחיר מטרה", שאכן מפנה את הציבור להסבר שנכתב באותיות קטנות, בו נכתב כי: "הפרויקט אינו חלק ממכרזי מחיר מטרה של משרד הבינוי/רמ"י, והמחירים בו אינם בפיקוח ממשלתי. אכלוס משוער בכפוף להסדרים המפורטים בהסכם המכר ונספחיו שייחתם בין החברה לקונים".

גם במשרד הבינוי סבורים כי השימוש במונח "מחיר מטרה" בקמפיין הוא בעייתי, ומהמשרד נמסר היום כי לאחר דיון בלשכה המשפטית של המשרד בכוונת המשרד לפנות בנושא לרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, ומכתב בנושא עתיד להישלח היום (ג').

מגינדי החזקות נמסר בתגובה: "כרמי גת הוא פרויקט נדל"ן בעל חשיבות עליונה אשר זוכה להתעניינות ציבורית רחבה ביותר, וזאת ללא קשר לקמפיין. מאז השיקה החברה את הקמפיין השיווקי, אלפי אזרחים פנו לחברה ונרשמו לקבלת פרטים על הפרויקט.

"בשום מקרה לא נתקלנו באי-הבנה הנובעת מאזכור המושג מחיר מטרה, אשר מובהר היטב בפרסומת ויובהר היטב בהרשמות ובחוזי המכר שעליהם יחתמו הרוכשים. עולה חשש כבד כי מדובר בגורמים בעלי אינטרס המנסים לייצר מצג מלאכותי המנותק מכל מציאות צרכנית".