הטירוף של רד-בול לייפציג, הקיפאון בגרמניה

מסע הרכש של קבוצת הליגה השנייה לא נעצר בעומר דמארי; רק דורטמונד בזבזה בחלון החורפי בגרמניה יותר מלייפציג

עומר דמארי חותם ברד-בול לייפציג / צילום: ר.ב לייפציג
עומר דמארי חותם ברד-בול לייפציג / צילום: ר.ב לייפציג

רד-בול לייפציג, קבוצתו החדשה של עומר דמארי, הוציאה בחלון ההעברות הנוכחי (ינואר 2015) סך של 8.7 מיליון אירו על רכישת שני שחקנים חדשים (החלוץ הישראלי שנקנה מאוסטריה וינה תמורת כ-5 מיליון אירו, והקשר השמאלי השבדי אמיל פורסברג שהגיע ממאלמו עבור כ-3.7 מיליון אירו). נותרו עוד פחות משבועיים עד לסגירת חלון ההעברות החורפי, אך לפחות נכון לעכשיו לייפיציג הוציאה יותר כסף על רכש מאשר 34 מתוך 36 מועדונים בסך הכל שמרכיבים את שתי הליגות הבכירות בגרמניה הוציאו גם יחד - על שחקנים חדשים. כך מפרסם המגזין "פוקוס".

הקבוצה היחידה שהוציאה יותר מלייפציג היא בורוסיה דורטמונד, בניסיונה לברוח מהמקום הלפני אחרון בבונדסליגה אליו הידרדרה לפני היציאה לפגרת החורף: קנתה מרד-בול זלצבורג האוסטרית את שחקן הכנף הימנית הסלובני קווין קאמפל עבור 12 מיליון אירו.

יותר משהנתונים הנ"ל מעידים על הגב הכלכלי החזק לה זוכה קבוצתו של דמארי מענקית משקאות האנרגיה שמחזיקה במועדון - הם מלמדים על חוסר הרצון של המועדונים בגרמניה להוציא כסף במהלך חלון ההעברות של ינואר. גם בחורף 2014, אגב, לא נרשמה השתוללות רכש מצד הקבוצות הגרמנית: 18 מועדוני הבונדסליגה בזבזו, לפי אתר transfermarkt.de, סך של 39 מיליון אירו בגין קניית שחקנים חדשים (כשרוב הסכום - 22 מיליון אירו - מיוחס לעסקה שהביאה את קווין דה ברוינה מצ'לסי לוולפסבורג).