דנינו מגיב: "רצף אירועים קשה ומביך שמחייב טיפול שורש"

המפכ"ל התייחס לטלטלה בצמרת המשטרה אחרי פרשה נוספת שבה ניצב חשוד בהטרדה מינית: "זו סדרה של אירועים שפגעו באמון הציבור, ובצדק"

רב ניצב מפכל יוחנן דנינו משטרה / צלם: יוסי כהן
רב ניצב מפכל יוחנן דנינו משטרה / צלם: יוסי כהן

ימים קשים עוברים על צמרת המשטרה, שקצין בכיר נוסף בה, אחד הבכירים ביותר בארגון, חשוד בפלילים. הקצין, בדרגת ניצב, חשוד בביצוע מעשים מגונים בשוטרת זוטרה תוך ניצול יחסי המרות בין השניים.

החשד מתייחס, בין היתר, לאירוע שבמסגרתו הגיע הקצין הבכיר לביתה של המתלוננת וניסה ליזום קשר מיני עמה, אך האחרונה דחתה אותו כביכול.

עוד נחשד הניצב בשיבוש מהלכי חקירה ובהשמדת ראיה - זאת בקשר עם מחיקת הודעות הרלוונטיות לחקירה ממכשיר הטלפון שלו לכאורה.

היום (ב') נחקר הניצב בפעם השנייה במשרדי מח"ש והודה, לפי פרסומים, בחלק מן העובדות המיוחסות לו. עוד פורסם כי בחקירה היום נתגלה כי לשוטר היו קשרים לכאורה עם 6 שוטרות נוספות.

"עצוב בשביל השוטרים"

"צבר האירועים בצמרת המשטרה אכן קשה, מביך ומתסכל. זה אירוע שעל פניו חמור מאוד, ואי-אפשר לעבור עליו לסדר היום; אירוע שמצטרף לסדרה ארוכה של אירועים שבהם היו מעורבים בכירים בארגון" - אמר היום מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, במסיבת עיתונאים. "זו סדרה של אירועים שפגעו באמון הציבור, ובצדק - ומחייבים טיפול שורש. אני עצוב בעבור עשרות אלפי השוטרים והמתנדבים שהתעוררו הבוקר לכותרות הללו".

המפכ"ל הוסיף ואמר: "דווקא עכשיו אני שב ומזכיר שהמשטרה היא מהגופים היותר חיוניים שיש למדינה הזו. תהא דרגתו אשר תהא - מי שיעבור ויתנהל שלא על-פי הדרך שמשטרת ישראל מתנהלת בה, לא יישאר בארגון. חזרתי על כך שוב-ושוב, לצערי גם נאלצתי להוכיח זאת שוב ושוב. אין פשרות בעניין הזה - ואת זה אנחנו למדים מפרשות קודמות".

דבריו של דנינו מתקשרים לשורה של חשדות נגד בכירים במשטרה ופרישות של ראשיה בחודשים האחרונים. בשנה החולפת פרשו מתפקידם במשטרה 4 בכירים: בפברואר 2014 פרש מתפקידו מפקד יחידת להב 433 לשעבר, ניצב מנשה ארביב, שנחשד בקבלת טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו.

בספטמבר פרש מפקד מחוז המרכז לשעבר, ניצב ברונו שטיין, שצולם בנסיבות מביכות משתתף במסיבת גיוס של בתו של רונאל פישר - עורך דין החשוד בפרשייה משל עצמו.

גם מפקד מחוז ירושלים לשעבר, ניצב יוסי פריינטי, פרש מתפקידו בספטמבר האחרון, מרצונו. לדברי פריינטי, הוא החליט לפרוש בשל רצונו להימנע מן המאבק המלוכלך שצפוי היה להתקיים סביב המרוץ למפכ"לות.

הבא ברשימה הוא מפקד מחוז ש"י לשעבר, ניצב קובי כהן, שפרש בימים האחרונים משורות המשטרה, לאחר שניהל לכאורה התכתבויות אינטימיות עם פקודה ובהמשך קיבל החלטות בעניינה, לכאורה בניגוד עניינים.

במח"ש ביקשו להבהיר: "המידע שהוביל לפתיחה בחקירה הועבר למח"ש על-ידי קצין משטרה ששמע על מעשה ההטרדה שביצע החשוד ודיווח - כמתחייב מתפקידו".

בתום חקירתו,שוחרר היום הניצב החשוד למעצר-בית בן 5 ימים.