החממה של טבע ופיליפס החלה לפעול; תיקרא Sanara Ventures

החממה תעסוק בתחומי המכשור הרפואי ובטכנולוגיות "מעבר לתרופה", כלומר טכנולוגיות משלימות לפיתוח, שיווק וצריכה של תרופות ■ משמעות השם: "להבריא" בלטינית

ארז ויגודמן / צילום: תמר מצפי
ארז ויגודמן / צילום: תמר מצפי

החממה הטכנולוגית של טבע ופיליפס החלה אתמול לפעול רשמית. חברת התרופות הישראלית וחטיבת הבריאות של ענקית האלקטרוניקה יפעילו את החממה במסגרת זיכיון משותף. היא תפעל במתחם ההיי-טק של רעננה ותיקרא Sanara Ventures. בעבר נשקל לחממה השם Inspire, אך לבסוף הוחלט על השם הנוכחי, שמשמעותו "להבריא" בלטינית.

אסף ברנע, לשעבר מנהל חממת כינרות, יוביל את פעילות החממה, שתעסוק בתחומי המכשור הרפואי ובטכנולוגיות "מעבר לתרופה", כלומר טכנולוגיות משלימות לפיתוח, שיווק וצריכה של תרופות, כגון - ניהול דיגיטלי של המחלה ושמירה על רצף טיפולי, דיאגנוזה וניטור רפואי בבית החולים ובבית, אמצעי הדמיה רפואית חדשניים ומכשור להובלת תרופות.

הזכייניות התחייבו במסגרת המכרז, שבו זכו בזיכיון להפעלת החממה, לדאוג להשקעת עד 100 מיליון שקל (בהתאם לצורך) בחברות החממה בתקופת החממה ולאחר שיבגרו ממנה, וזאת לאורך שמונה שנים.

פראנס ואן האוטן, נשיא ומנכ"ל חברת רויאל פיליפס, אמר כי: "לישראל יש רקורד משמעותי של הישגים בחדשנות אשר פיליפס שותפה לו באמצעות השקעות המו"פ הנרחבות שלנו במדינה. אני משוכנע שמהלך זה יקדם וישפר עוד יותר את חוזקות החדשנות של ישראל בתחום הבריאות".

ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל חברת טבע, אמר כי: "שיתוף פעולה ייחודי זה בין טבע לפיליפס מבטא את האמונה שלנו בתרומה הפוטנציאלית החשובה של המדע והחדשנות בישראל לכיוונים העתידיים של טבע וממחיש וכן את המחויבות שלנו לפעול ולהשקיע בישראל".