ספקי אינטרנט: בזק לא מתכוונת ליישם השוק הסיטונאי בזמן

ל"גלובס" נודע, כי הספקיות התלוננו למשרד התקשורת ואמרו שבשיחות לקראת יישום הרפורמה בשוק הקווי, בזק מתעלמת מהוראות המשרד ■ בזק: "פועלים על פי תיק השירות"

ספקיות אינטרנט שנפגשות עם בזק במסגרת היערכות ליישומה של הרפורמה בשוק הקווי ב-17 בפברואר, טוענות שבזק מערימה קשיים ועושה הכל על מנת לעכב את התהליך. תלונות ברוח זו הועברו למשרד התקשורת מכמה ספקיות.

עיקר הביקורת היא כנגד הניסיון של החברה להתנער מהחובות המופיעות בתיק השירות שקבע המשרד ושמגדירות כיצד יתבצע מעבר של קו מבזק לספקית אינטרנט. רפורמת השוק הסיטונאי אמורה לאפשר לחברות מתחרות לספק ללקוח חבילת שירותי תקשורת על גבי קווים שהם ירכשו מבזק.

בשלב הראשון אמור קו אינטרנט לעבור מבזק לספקית אינטרנט באמצעות בקשה ידנית וזאת עד שתושלם הקמת מערך דיגיטלי לעניין זה. בזק דורשת שהספקיות ישלחו לה את הבקשה להעתקת הקו דרך מייל והיא תבצע את העבודה על פי לוחות הזמנים שלה, כלומר ספק האינטרנט לא יכול להבטיח ללקוח שרוצה לעבור אליו מתי בדיוק יעבור הקו ואינו יכול לשלוט בתהליך בשלב המעבר כי העבודה בבזק יכולה להימשך כמה ימים.

בעיה נוספת שקשורה לעניין היא שבזק, לדברי ספקיות אינטרנט, ממשיכה לסרב להבטיח אספקת השירות עד השקע בבית הלקוח ואומרת לספקיות שהיא תספק שירות עד לתיבת התקשורת הקרובה לקו. סביב עניין זה ישנו ויכוח ארוך בין בזק לספקיות כאשר בסופו של ויכוח קבע משרד התקשורת שבזק תצטרך להעביר את הקו מבית הלקוח לספק המתחרה.

בזק, לדברי הספקיות, מתעלמת מההוראה וטוענת שהספקיות צריכות לשלם לה עבור טכנאי שיעשה את העבודה, וזאת בהתאם לתעריף שקבע משרד התקשורת של 158 שקל להעתקת קו.

לדברי הספקיות, הסיכוי שהרפורמה תחל במועד ב-17 בפברואר מאד נמוך ובזק עושה כל מה שהיא יכולה על מנת להרוויח זמן ולעכב את התהליך. כאמור, הספקיות מתלוננות על אופן ההתנהלות והרושם הוא שהמשרד לא מתכוון לעבור על כך בשקט.

משרד התקשורת מתכוון לזמן את החברות לבירור בעניין בשבוע הבא.

ברקע הדברים נזכיר, כי בזק הגישה בג"ץ נגד משרד התקשורת על סדרה של החלטות שהתקבלו בנושא אסדרת השוק הקווי והיא מקווה שבעקבות זאת היא תצליח להכניס שינויים ברפורמה ובתיק השירות, אבל בעיקר היא מקווה שהטלפוניה שלה תיוותר מחוץ לאסדרה שקבע המשרד ושהיא לא תהיה חלק מהחבילה שבזק חייבת למכור למתחרים.

מבזק נמסר: "בזק פועלת על פי תיק השירות שקבע משרד התקשורת בנושא השוק הסיטונאי. במסגרת זאת, החברה נפגשת עם מפעילות התקשורת במטרה לתאם את הפעילות מולן, ובמקביל מקדמת באופן אינטנסיבי את ההיערכות הפנימית לקראת יישום המהלך".