אופקו נערכת לניסוי קליני במוצר ההמופיליה של פרולור

נסגרה עסקת המסחור של הורמון הגדילה של פרולור לחברת פייזר

כחודש וחצי לאחר שחברת הביומד הרב תחומית אופקו חתמה על הסכם למכירת זכויות השיווק של הורמון הגדילה המשופר שלה לענקית התרופות פייזר, היא מודיעה היום על הגשת בקשה לכניסה לניסויים קליניים במוצר נוסף המבוסס על אותה הפלטפורמה הטכנולוגית - תרופה משופרת לטיפול בהמופיליה.

אם יתקבל האישור, ייכנס המוצר ישירות לשלב 2 של הניסויים. שתי התרופות מקורן בחברת פרולור הישראלית, אותה רכשה אופקו בראשות ד"ר פיליפ פרוסט (יו"ר טבע לשעבר) לפני כשנה וחצי.

המופיליה היא מחלה תורשתית המאופיינת בליקויים בקרישת הדם, המובילים לסכנת חיים במקרה של פצע מדמם, פנימי או חיצוני. אופקו מדווחת כי חולי המופיליה זקוקים היום לזריקות חוזרות ונשנות של פקטורי קרישה כדי לטפל בפציעה מדממת, וכן ישנם חולים המקבלים זריקות קבועות כל חייהם או כל ילדותם, למניעה של סיבוכים במקרה של פציעה. המוצר שנכנס כעת לניסויים אמור להפחית את כמות הזריקות הדרושה, בשני המקרים. ניסויים שנערכו בבעלי חיים הראו עלייה בשרידות של בעלי החיים שטופלו במוצר.

אופקו רכשה את פרולור הישראלית בקיץ 2013, לפי שווי של כ-560 מיליון דולר, במניות אופקו. פרולור מפתחת תרופות אליהן מחובר "זנב" אשר משהה את התפרקות המולקולה בדם, וכך מאפשר את הארכת חיי התרופה, וכתוצאה מכך מאפשר להזריק אותה לעיתים פחות תדירות.

כאמור, לפני כחודש וחצי מכרה אופקו את הזכויות למוצר המוביל, הורמון הגדילה, שנמצא בשלב III של הניסויים הקליניים, תמורת 295 מיליון דולר במזומן ועוד 275 מיליון דולר באבני דרך ופוטנציאל לתמלוגים, כאשר אם המוצר יאושר גם בילדים - תעבור העסקת למודל של חלוקת רווחים. החברות הודיעו היום על הסגירה הסופית של העסקה. בעקבות שתי ההודעות עלתה היום מניית אופקו 5.3%, והחברה, המפתחת מגוון רחב של מוצרים נוספים, נסחרה לפי שווי של 20.2 מיליארד שקל.