באטמ תשווק מוצר לזיהוי נוגדנים לצהבת C - המניה עולה

האישור לשיווק ומכירת הקיט פותח בפני החברה ההזדמנות לכניסה לשוק ענק עם מיליוני חולים הסובלים מנגיף הצהבת הקטלני

צבי מרום / צילום: איל יצהר
צבי מרום / צילום: איל יצהר

באטמ , חברת טכנולוגיה ישראלית המפתחת טכנולוגיות תקשורת עבור ספקיות טלקום ומכשור רפואי מתקדם למעבדות, הודיעה כי חטיבת הדיאגנוסטיקה של הקבוצה קיבלה מטעם מנהלת המזון והתרופות הסינית אישור ליבוא, שיווק ומכירת קיט דיאגנוסטי בסין עבור נגיף הצהבת מסוג C, אשר מזוהה על ידי איתור נוגדנים לנגיף, באמצעות בדיקת ELISA.

המניה מטפסת היום בבורסה בעקבות פרסום ההודעה. בנוסף, תחל הקבוצה למפות בתי חולים רלוונטיים במחוז שנגחאי ומשלוחים ראשונים של הקיטים צפויים בתחילת המחצית השנייה של 2015. לאחר מכן, בכוונת באטמ להתחיל במאמצי מכירות ושיווק גם במחוזות נוספים בסין.

מקורו של הנגיף צהבת C בדם, ועיקר מקרי ההידבקות בו נגרמים מזריקות מזוהמות, עיקור לקוי של ציוד רפואי ודם ומוצרי דם שלא נבדקו. על פי ארגון הבריאות העולמי, בשנת 2014 היו 130-150 מיליון חולים כרוניים בצהבת מסוג C ברחבי העולם, כשמרבית האזורים הנגועים הינם מרכז ומזרח אסיה וצפון אפריקה.

"אנו שמחים על קבלת האישור - זהו ההישג המשמעותי ביותר שלנו בסין עד כה", מסר ד"ר צבי מרום, מנכ"ל באטמ. "סין הינה השוק הגדול ביותר עבור דיאגנוסטיקה של נגיף הצהבת מסוג C ואנו מאמינים כי האישור סולל בפנינו את הדרך להשגת אישורים נוספים עבור ריאגנטים שכבר הוגשו לאישור. למחלת הצהבת מסוג C אין כיום חיסון והיא צפויה להמית 350-500 אלף איש מדי שנה - מספר הגדול בהרבה ממספר המתים מנגיף האבולה. יתכן ותרופה יכולה לרפא את נגיף הצהבת, אולם היכולת לזיהוי וטיפול בנגיף היא קשה כיוון שהסימפטומים אינם מובנים מאליהם. אנו שואפים להבטיח את כי יכולת הזיהוי של הנגיף הקטלני, בסין ובכל מקום אחר, תהפוך לסטנדרט ושכיחות הנגיף תקטן על ידי טיפול מתאים".