דאעש: שרפנו למוות את הטייס הירדני החטוף

סרטון, שבו נראית לכאורה שריפתו למוות של מועאז אל-כסאסבה, פורסם, חרף הצהרותיה של הממשלה הירדנית, אשר ביקשה להמשיך במגעים להביא לשחרורו ■ שני החטופים היפנים הוצאו להורג בשבוע האחרון

דאע"ש / צילום: רויטרס
דאע"ש / צילום: רויטרס

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פרסם הערב (שלישי) סרטון, שבו נראית לכאורה שריפתו למוות של הטייס הירדני מועאז אל-כסאסבה, אשר נשבה על ידי הארגון בחודש שעבר. במהלך השבוע האחרון דווח כי המגעים בין ממשלת ירדן לנציגי הארגון האיסלאמיסטי קרסו, ואף התפרסמו דיווחים על כך שאל-כסאסבה כבר הוצא להורג.

ביום חמישי, פקע האולטימטום שנקבע על ידי דאעש למגעים בין הצדדים. אנשי הארגון דרשו את שחרורה של המחבלת סאג'ידה א-רישאווי, אשר מוחזקת בבית הכלא בירדן, בתמורה לשחרור שני העיתונאים היפנים קנג'י גוטו והארונה יוקאווה והטייס הירדני.

היפנים הוצאו להורג במהלך השבוע האחרון, ובעמאן מסרו כי למרות הוצאתם להורג, הם מוכנים להמשיך במגעים להביא לשחרורו של טייס חיל האוויר הירדני. "אנחנו עדיין מוכנים למסור את האסירה המורשעת סאג'ידה א-רישאווי בתמורה לחזרתו של הבן שלנו והגיבור שלנו", מסר בתחילת השבוע דובר מטעם הממשלה, מוחמד אל-מומני.

אל-כסאסבה נחשב לקלף מיקוח מרכזי של הארגון, ובעבר אף דווח כי הוא הוצא להורג. בריאיון לרשת CNN בשפה הערבית, ביקש אחיו, ג'ואד, "להפגין כבוד כלפי מעאז ולנהוג בו ברחמים". "בבקשה, החזירו אותו אלינו. הוא רק חייל שביצע פקודות ואין לו שום סמכות", הוסיף האח. "מעאז הוא אדם צדיק שמתפלל וצם. הוא תמיד מקפיד לטוס כשהוא נושא עמו את הקוראן".

מדובר במקרה הראשון של שריפה למוות של חטופים מערביים, שעד כה הוצאו להורג - על הסרטונים שפרסם הארגון - בעריפת ראשם. עם זאת, דווח על מקרים של שריפה למוות של לוחמים מהמיליציות השונות הלוחמות בדאעש בעיראק ובסוריה.