פרשת הבקבוקים בבית רה"מ: מני נפתלי ימסור עדות במשטרה

עובד מעון רה"מ לשעבר צפוי להיפגש מחר, מיוזמתו, עם חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה ■ נתניהו אתמול: "מדובר בשקרים והשמצות, והם יתבררו ככאלה"

פרשת הבקבוקים: מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, פנה למשטרה וצפוי להיפגש מחר (ד') עם חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה - כך דווח הערב (ג') לראשונה במהדורה המרכזית של חדשות ערוץ 2.

אתמול (ב'), אחרי שמבקר המדינה יוסף שפירא הודיע כי יפרסם את דוח ההוצאות של מעון ראש הממשלה בעוד כשבועיים, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנו נתייחס לדוח על הוצאות מעון ראש הממשלה כשיתפרסם - ויוכח שהכול נעשה כדין. ביחס לטענות של מני נפתלי, שאינן כלולות בדוח ההוצאות שיימסר על-ידי המבקר - מדובר בשקרים והשמצות, והם יתבררו ככאלה.

"לאחרונה מתנהל קמפיין תקשורתי מתוזמן ומתוזמר, שנועד להלך אימים על מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, במטרה להפיל את שלטון הליכוד בראשות נתניהו. לא ניתן לקמפיין הפוליטי הזה להסיט את תשומת-הלב של הציבור מהנושא המרכזי שעל הפרק - מי ישמור על ביטחון ישראל".

בתוך כך, התייצב השבוע ויקטור סרגה, ששימש במשך 5 שנים כנהגה של אשת ראש הממשלה, לצד בני הזוג נתניהו בפרשת הבקבוקים. סרגה חתם על תצהיר שכותרתו "האמת מאחורי ההכפשות נגד משפחת נתניהו".

לדבריו של סרגה, לאחר שנים שבהן נזרקו הבקבוקים הריקים בבית ראש הממשלה לפח האשפה, הוחלט למחזר את הבקבוקים הריקים, כשהרעיון המרכזי הוא שמירה על איכות הסביבה.

סרגה הוסיף כי הוא זה שאסף את הבקבוקים למיחזור, "כאשר התמורה שהתקבל בגין מסירת הבקבוקים נותרה תמיד אצל מרשי ושימשה כקופה קטנה לצרכי בית ראש הממשלה והעובדים בו".

ממסמכים שהגיעו לידי חדשות 2 עולה כי משרד ראש הממשלה קנה משקאות אלכוהוליים משני ספקים: בסוף 2010 נרכשו ב-3 חודשים משקאות בסך 50 אלף שקל; ובתקופה נוספת, חלקה חופפת, נרכשו משקאות נוספים בעוד 25 אלף שקל.

תיעוד נוסף מציג סכום דומה לתקופה של שנה ו-5 חודשים. על-פי התיעוד הזה בלבד, נרכשו משקאות בסך 100 אלף שקל במשך כשנתיים. מכאן שהצטברו בבית ראש הממשלה לא מעט בקבוקים שהיה למחזר, רק שהכסף תמורתם אמור היה להיכנס חזרה לקופת המדינה.

"ביבי לוקח המון יין לאירועים שלו", סיפר אחד הספקים. "היו מקבלים תקציב 25 אלף שקל, ואז קונים כל פעם קצת עד שגומרים את הסכום הזה".

אמש, כאמור החליט מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, לפרסם את הדוח על התנהלות מעונות ראש הממשלה בעוד שבועיים, ב-17.2 - חודש בדיוק לפני מועד הבחירות.

המבקר הדגיש כי הדוח כולל "חשש לעבירות פליליות". הדוח שגובש במשרד המבקר "מעלה חשש לפגיעה בטוהר המידות עד כדי חשש למעשה פלילי" - כך נמסר מטעם המבקר.

הדוח יפורסם יחד עם שני דוחות נוספים: דוח על מינהל הכנסת ודוח מעקב על מינהל וכספים בבית הנשיא. טרם נמסר מה יכללו דוחות אלה.