מילאן חשפה התוכנית לאצטדיון חדש בעלות 350 מיליון אירו

מועדון הפאר האיטלקי מקווה להיכנס למתקן מודרני בתחילת עונת 2018/19, שיכיל 48 אלף מקומות ויחליף את סן סירו המיתולוגי

האצטדיון החדש של AC מילאן / צלם: AC MILAN
האצטדיון החדש של AC מילאן / צלם: AC MILAN

מועדון הפאר האיטלקי מילאן חשף השבוע את התוכנית שלו לבניית אצטדיון חדש, בעלות מוערכת של כ-350 מיליון אירו. הוא צפוי לקום במרחק של קילומטרים ספורים מהסן סירו המיתולוגי, ולהכיל 48 אלף מקומות. בכוונת הקבוצה של סילביו ברלוסקוני לפתוח אותו לראשונה בעונת 2018/19.

על-פי ה"גזאטה דלו ספורט", בניית המגרש תמומן באופן מלא על-ידי הספונסרים של מילאן. מי שעשויה לקחת את החסות השמית על המגרש היא אמירייטס, בדומה למה שחברת התעופה עושה במגרש של ארסנל האנגלית. בסביבת האצטדיון יוקמו גם אקדמיית כדורגל, מרכז כנסים, מסעדות ובית מלון.

מי שתיקח על עצמה את עיצובו תהיה חברת Arup, שכבר בנתה שני אצטדיונים מפוארים בעבר: האליאנץ ארנה של באיירן מינכן, ו"קן הציפור" שאירח את המשחקים האולימפיים בבייג'ין.

מדובר על מהלך מתבקש כלכלית מבחינת מילאן, שמתקשה בשנים האחרונות למלא את הסן סירו הענק (80,018 מקומות, כאשר ממוצע הצופים שלה בסרייה A אשתקד עמד על קצת פחות מ-40 אלף איש למשחק). עלויות השכירות הגבוהות של סן סירו העתיק (נפתח ב-1926), ביחד עם האילוץ לחלוק אותו עם היריבה העירונית אינטר - היו אחד הגורמים שהניעו את ברברה ברלוסקוני, ביתו של בעל הבית ומנכ"לית מילאן - להניע את המהלך.