רכבת מת"א לי-ם ב-28 דקות: יש זוכה במכרז בכ-760 מ' ש'

קבוצת Electra Bogl JV זכתה במכרז לתכנון, הקמה ותחזוקה של המסילות והמערכות בקו המהיר לירושלים ■ סיום כלל עבודות התשתית - ב-2017, הפעלה מסחרית של הקו - ברבעון הראשון של 2018 ■ המהירות - עד 160 קמ"ש

קבוצת Electra Bogl JV זכתה במכרז המערכות והמסילות של רכבת ישראל בקו המהיר לירושלים, כך מדווחת היום החברה. המכרז הוא בהיקף של כ-760 מיליון שקל.

מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר, אמר: "פרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים ממשיך להתקדם בצעדי ענק ונכנס כעת לישורת האחרונה, בו יוקמו תשתיות המסילה ומערכות האיתות והחשמל".

מדובר במכרז לתכנון, הקמה ותחזוקה של המסילות והמערכות בקו המהיר לירושלים. הבנייה תבוצע בשיטת "תכנון-ביצוע" ותכלול הקמה של כ-46 ק"מ מסילות, הקמת מערכות אלקטרו-מכאניות התומכות בהפעלת הרכבת, ניהול, תיאום, פיקוח וביצוע אינטגרציה של כלל המערכות המותקנות.

סיום כלל עבודות התשתית ברכבת מתוכנן לשנת 2017, לקראת הפעלה מסחרית של הקו ברבעון הראשון של 2018. הקו מתוכנן לנסיעת רכבות נוסעים במהירות של עד 160 קמ"ש, ויאפשר זמן נסיעה של 28 דקות מתל-אביב לירושלים.

קבוצת Electra Bogl JV מורכבת מחברות אלקטרה בע"מ, אלקטרה תשתיות חופרי השרון בע"מ, SIGNON SCHWEIZ AG, Max Bogl Bauunternehmung GmbH & Co KG. אלקטרה בע"מ בניהולו של איתמר דויטשר, פועלת ב 5 מגזרים עיקריים: פרוייקטים למבנים ותשתיות בארץ, פרוייקטים למבנים ותשתיות בחו"ל, שירות, אחזקה וסחר, פיתוח והקמה של נדל"ן בייזום ומגזר הזכיינות.

בתוך כך, לפני יומיים סיכם מנכ"ל רכבת ישראל בועז צפריר את שנת 2014 עם תוצאות חיוביות המשקפות עליה במדדים רבים בניהם ממוצע נסיעות, רמת דיוק, שביעות רצון הלקוחות ורווח. מספר הנסיעות בשנת 2014 עמד על 48.5- גידול של% 7.5 משנת 2013, הכנסות מהובלת המטענים עמדו על 169 מיליון שקל- גידול של 15% ורמת דיוק הרכבות עלתה מ93% בשנת 2013 ל-95% בשנת 2014.

העלייה במדדים משמחת את הנהלת הרכבת אשר מתכוננת לקראת הנפקת אגרות חוב בסך של עד 2 מיליארד שקל לטובת השקעה בפיתוח תשתיות הרכבת. בדיוק לפני חודש הגישה רכבת ישראל לרשות לניירות ערך טיוטת תשקיף לצורך הנפקת המיליארד הראשון שההנהלה צפויה לגייס כבר בסוף החודש.