סקר בקרב המלונאים: את מי תרצו לראות כשר התיירות הבא?

עוד נשאלו התיירנים בסקר שערכה התאחדות המלונות מהו הדבר הראשון ששר התיירות הנכנס צריך לקדם - והשיבו: החלטת ממשלה המציבה את התיירות בסדר עדיפות לאומית גבוה

את מי היו רוצים בכירי תעשיית התיירות לראות כשר/ת התיירות הבא/ה? בסקר שערכה התאחדות המלונות, המועמדים המועדפים על התעשייה הם חברי הכנסת אופיר אקוניס (הליכוד), אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו), יעל גרמן (יש עתיד) וסתיו שפיר (המחנה הציוני); והפוליטיקאים החדשים ינון מגל (הבית היהודי) ומייקל אורן (כולנו).

עוד נשאלו התיירנים בסקר שערכה ההתאחדות מהו הדבר הראשון ששר/ת התיירות הנכנס/ת צריך/ה לקדם - והשיבו: החלטת ממשלה המציבה את התיירות בסדר עדיפות לאומית גבוה.

מחר (ב') תיפתח בירושלים הוועידה השנתית של התאחדות המלונות. במסיבת העיתונאים שקיימה ההתאחדות לרגל הוועידה ביקשו ראשיה להעביר את המסר הבא: "מקורות המימון לתכניות החברתיות, שמציגות המפלגות, להוזלת הדיור ויוקר המחיה - נמצאים בתיירות, ולכן אנחנו מצפים שבמשא-ומתן הקואליציוני יילחמו המפלגות על תיק התיירות, כדי לקדם את ישראל למעמד של TOURIST NATION".

עוד טענו ראשי הענף כי "זוהי תקופת משבר לתיירות הנכנסת. אנחנו המלונאים סובלים מהירידה הקשה בתיירות הנכנסת, ובמקביל אנחנו תחת מתקפת רגולציה בלתי אפשרית מצד הרשויות, שלא הייתה כדוגמתה מעולם ושמתייחסות לבתי המלון כאל 'פרה חולבת'.

"פוטנציאל התיירות עצום ולא מנוצל. הציפייה מהממשלה החדשה שתקום היא להעמיד את משרד התיירות בראש המשרדים הכלכליים ולהקצות לו את המשאבים התקציביים הדרושים כדי לחולל מפנה היסטורי".

אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות, אמר כי שר התיירות הבא יצטרך להוציא אל הפועל את החלטת הממשלה המציבה את התיירות בסדר עדיפות לאומית גבוה גם מבחינת המדיניות והתקציבים, כאמור.

עוד לדברי גונן, בתיירות מועסקים מעל 215 אלף עובדים, שהם כ-6.5% מכלל המועסקים במשק, והתרומה לתמ"ג אשתקד הגיעה ל-4848 מיליארד שקל, שהם יותר מ-5% מהתמ"ג של המדינה.

לדבריו, "החודשים האחרונים הם אמנם תקופת משבר בתיירות הנכנסת מאז 'צוק איתן', המהומות בירושלים, האירועים בתל-אביב, גינויי ישראל בעולם, אזהרות המסע והאירועים בצפון. עם זאת, אנחנו למודי ניסיון ויודעים שהכול נזיל ושהתמונה יכולה להשתנות תוך זמן קצר. די לראות את הצמיחה שהייתה בתיירות הנכנסת לישראל במחצית הראשונה של השנה הקודמת לפני 'צוק איתן', כדי להבין את גודל הפוטנציאל".

מנתונים שהציגה היום ההתאחדות עולה כי המשק הפסיק במחצית השנייה של 2014 כ-3.8 מיליארד שקל עקב אובדן של כ-490 אלף כניסות תיירים נוספות שהיו צפויות טרום "צוק איתן".

זאת ועוד, ברבעון הרביעי של 2014 נפגע השוק הרוסי, וחלה ירידה של 23% בכניסות התיירים, משמע הפסד הכנסות למשק בהיקף של 200 מיליון שקל. כמו כן, הירידה בלינות התיירים נמשכת ברבעון הראשון של 2015.