תע"א תספק כלי רכב משוריינים לסנגל בעשרות מיליוני דולרים

הראם סימן 3, רכב משוריין שפותח ומיוצר במפעל רמתא של התעשייה האווירית בבאר-שבע, מגיע לאפריקה

ראם סימן 3 / צילום: תע"א
ראם סימן 3 / צילום: תע"א

הראם סימן 3, רכב משוריין שפותח ומיוצר במפעל רמתא של התעשייה האווירית בבאר-שבע, מגיע לאפריקה: התע"א דיווחה היום (א') כי זכתה באחרונה בחוזים ולפיהם תספק ללקוחות צבאיים ביבשת אפריקה כ-100 כלי רכב משוריינים המיוצרים ברמתא. בפרסומים זרים נטען כי מדובר בסנגל שבמערב אפריקה.

על-פי הערכה של גורמים בחברות הביטחוניות, היקף העסקה הוא כמה עשרות מיליוני דולרים. תע"א סירבה לפרט את סכום העסקה בנימוק שהיא "מכבדת את בקשת הלקוח". ברמתא שבבאר-שבע מועסקים כ-350 עובדים. במפעל זה מיוצרים גם אוניות סיור המשמשות את חיל הים.

סנגל הזמינה בעבר 50 כלי רכב מסוג ראם סימן 3 מהתע"א, ובאחרונה עשתה הזמנת המשך של 50 כלים נוספים. בתע"א אמרו כי "כלי הרכב מיועדים לשימוש צבאי, בעיקר למשימות של שמירה על השלום". עוד אמרו בחברה, כי האספקה של הכלים בעיצומה והיא תסתיים במהלך השנה הקרובה. עוד אמרו שם כי הכלים מסוג ראם סימן 3 מתאימים למשימות באקלים ובשטח קיצוניים שקיימים באפריקה.

מדובר ברכב 4X4, בעל מיגון מאסיבי ועמיד למוקשים ולירי. ביכולתו לשאת אמצעי חימוש מסוגים שונים בהתאם לצרכים של הכוחות המפעילים אותו. בתע"א אומרים כי בזכות יכולות עבירות גבוהות של הרכב ניתן להפעיל אותו בתוואי שטח קשה ולנוע איתו למרחק רב.