נעילה חיובית בוול סטריט; קוקה קולה עלתה 3%, טבע 1.4%

דיווח: יוון תציג מחר 6 דרישות מרכזיות בפגישת שרי האוצר של גוש האירו ■ הנפט ב-50 דולר ■ סיטי: מחירי הנפט יצנחו ל-20 דולר ■ המלאים הקמעונאיים עלו ב-0.1% בדצמבר ■ קוקה קולה דיווחה על ירידה של 55% ברווח הרבעוני

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים ברקע לנעילה חיובית במרבית בורסות אירופה, לאחר שפורסמו היום הדרישות אותן תציג יוון בפסגת חירום של שרי האוצר של גוש האירו. הסוחרים בשוק ממשיכים לעקוב אחר התנודתיות החדה במחירי הנפט וכן אחר עונת הדוחות הקרבה לסיומה.

אתמול ננעל המסחר בירידות שערים ברקע לתוכנית החדשה להסדר חוב שהציגה הממשלה היוונית, במרכזה סיום מדיניות הצנע וסירוב קבלת תמיכה פיננסית תחת תנאים. היום אמר שר ההגנה של יוון פנוס קמנוס, כי אם גרמניה תמשיך להתעקש ולא תגיע להסדר חוב עם יוון, אזי יוון תפנה למקורות מימון ממדינות אחרות ולא מאירופה.

בסוכנות הידיעות היוונית ANA-MPA פורסם היום כי יוון תציג מחר בפסגת חירום של שרי האוצר של גוש האירו את התוכנית להסדר חוב והיא כוללת 6 דרישות עיקריות ביניהן הפחתת החוב הלאומי של יוון, הלוואת גישור זמנית שתספק לממשלה נזילות עד להשגת הסכם רחב יותר ואישור חבילת הקלות לשכבות החדשות ביוון.

עם זאת, שר האוצר הגרמני מיהר להודיע: לא כל כך מהר. בדברים שנשא במפגש של G20 באיסטנבול, אמר היום וולפגנג שאובל כי "שרי האוצר לא יסכימו לתוכנית חדשה מחר".

"אף אחד מחוץ ליוון לא אשם בצרות היווניות", אמר שאובל, ובכך צינן את הציפיות בשוק.

יוון: "אנחנו לא מנהלים מו"מ"

גרמניה: אין סיכוי שנשלם ליוון פיצויים על מלחמת העולם השנייה

הכירו את שר האוצר שמשגע את אירופה

ובינתיים, בריטניה נערכת למשבר גדול. לפי דיווח באתר מרקטוואץ', בריטניה מכינה תוכנית למצב שבו יוון תפרוש מגוש האירו ותזעזע את השווקים. עמדתה הרשמית של ממשלת בריטניה היא שהעימות בין יוון לנושיה באירופה מגדיל את הסיכונים לכלכלת בריטניה ולכלכלה העולמית.

תנועות ערות נרשמות היום בשוק האנרגיה. הנפט מסוג WTI ירד בכ-5.3% לכ-50 דולר לחבית, בעוד הנפט מסוג ברנט יורד בכ-3.2% ונסחר סביב 56.5 דולר לחבית. זאת ברקע לדוח שפרסמו כלכלני סיטי ולפיו העליות האחרונות במחירי הנפט הן מלאכותיות והמחירים עשויים לצנוח שוב עד לרמה של 20 דולר לחבית. "הראלי האחרון בנפט לא אמיתי. זה לא נראה כמו שינוי אמיתי ובר קיימא במחיר כלפי מעלה", כותבים בסיטי. האנליסטים הורידו את תחזית מחיר הנפט הממוצע ל-2015 ל-46 דולר לעומת 55 דולר בתחזית הקודמת. (לסיפור המלא)

זירת המאקרו הייתה דלה בנתונים, כאשר ב-17:00 פורסמו נתוני המלאים הקמעונאיים, שעלו ב-0.1% בדצמבר, בעוד התחזיות בשוק עמדו על עלייה של 0.2% לאחר עלייה של 0.8% בחודש הקודם.

קוקה קולה דיווחה היום על נפילה של 55% ברווח הרבעוני - 770 מיליון דולר, או 17 סנט למניה, לעומת 1.71 מיליארד דולר, או 38 סנט למניה, ברבעון המקביל.

מניית קמטק ריכזה עניין לאחר הודעת חברת Rudolph על זכייתה בהליך משפטי נגד קמטק. לפי הודעת רודולף, קמטק נדרשת לשלם לה פיצויים (כולל ריבית) בסך 14 מיליון דולר בשל הפרת פטנט.

טבע חשפה הבוקר את שכר בכיריה לשנת 2014, וכן פרטים נוספים אחרים. שיא ומנכ"ל החברה ארז ויגודמן, לדוגמה, השתכר בשנה החולפת 4.485 מיליון דולר, מהם 1.183 מיליון דולר שכר בסיס ובונוס כספי של 2.1 מיליון דולר.

מניות האנרגיה, ביניהן אקסון מובייל ושברון , ריכזו עניין ברקע לתנודות במחירי הנפט.

קומפיוג'ן פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2014 ולשנה כולה. הכנסות החברה ברבעון הרביעי לשנת 2014 הסתכמו ב-6.6 מיליון דולר, בהשוואה ל- 1.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי ברבעון הרביעי לשנת 2014 הסתכם ב- 1.5 מיליון דולר, או 0.03 דולר למניה בדילול מלא, בהשוואה להפסד נקי של 2.9 מיליון דולר, או 0.09 דולר למניה בדילול מלא, ברבעון המקביל אשתקד.

רשות הפטנטים במשרד המשפטים הישראלי אישרה את בקשת בריינסטורם לאישור פטנט גורף הן על תאי הגזע היחודיים שלה (NurOwn), הן על שיטת הייצור שלהם והן על השימוש בהם לטיפול במחלות ניווניות של מערכת העצבים המרכזית, ובהן ALS, פרקינסון ומחלת הנטינגטון. בארה"ב ובאיחוד האירופי יש לבריינסטורם אישורי פטנט על תאי הגזע היחודיים שלה כבר מזה זמן. הפטנט החדש בישראל משותף לבריינסטורם ולרמות - חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת תל אביב, שבה פותחו תאי הגזע של בריינסטורם ע"י הפרופסורים דני אופן ואלדד מלמד.

[לטבלת ישראליות בעולם][לארביטראז]