סטיבן ברונפמן ישקיע עשרות מ' ד' בחברות היי-טק ישראליות

ההשקעות של בנו של המיליארדר היהודי צ'רלס ברונפמן יהיו השקעות שונות בחברות ישראליות שכל אחת מהן תהיה בהיקף של עשרות מיליוני דולרים

סטיבן ברונפמן, בנו של המיליארדר היהודי צ'רלס ברונפמן, צפוי להשקיע בחברות היי-טק ישראליות. ההשקעה תבוצע באמצעות שותפות חדשה בין קלארידג', חברת השקעות קנדית שאותה הקים ברונפמן בשנת 1987, לבין לה קייס, שגם היא חברה קנדית.

הסכום שאותו ישקיעו שני הגופים לא פורסם, אולם ההערכות הן כי מדובר בהשקעות שונות שכל אחת מהן תהיה בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. את הפעילות בישראל יוביל עודד טל, אשר כיהן בעבר בתור מנהל ההשקעות הראשי של קלארידג'.

ברונפמן דיבר על הרצון שלו להשקיע בישראל בראיון שהעניק כבר בשנת 2011 ל"גלובס". הוא אמר אז כי "אנחנו מחפשים עסקות בישראל, שבה היינו פעילים במשך זמן כה רב ויש לנו בה קשרים טובים". היום אמר ברונפמן: "אנחנו בטוחים שהשותפות בין קלארידג' ולה קייס, בשילוב עם היכולת והניסיון של עודד טל, יוסיפו לניסיונה העסקי המשמעותי ולהשקעתה הקהילתית המתמשכת של משפחת ברונפמן בישראל. יחד, גורמים אלו מהווים מרכיבים חיוניים למתכון מנצח שייטיב עם הצדדים, גם בקוויבק וגם בישראל".

קלארידג' הקנדית היא משקיעה במגוון תחומים לרבות מזון, טכנולוגיה, אנרגיה, בידור ונדל"ן. הקרן השקיעה בעבר בקונצרן כור הישראלי, בחברת בטר פלייס של שי אגסי ובקבוצת ההון סיכון ויולה. בנוסף השקיעה החברה בעבר בהפקה של ההצגה "ספיידרמן" בברודוויי.