רדהיל גייסה בנאסד"ק 12.5 מיליון דולר בדיסקאונט של 15%

הגיוס של חברת הביומד בוצע במחיר של 12.5 דולר ל-ADS, איגרת מעקב בנאסד"ק אחרי מניית החברה, הנסחרת בתל אביב

הבורסה נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג
הבורסה נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג

חברת פיתוח התרופות רדהיל גייסה 12.5 מיליון דולר בנאסד"ק. רדהיל נרשמה למסחר בארה"ב בסוף 2012, וזהו הגיוס המשמעותי השני שלה מאז. את ההנפקה הוביל וולס פארגו, בהשתתפות רות' קפיטל ו-MLV & Co.

הגיוס בוצע במחיר של 12.5 דולר ל-ADS, איגרת מעקב בנאסד"ק אחרי מניית החברה, הנסחרת בתל אביב. כל ADS שקולה לעשר מניות ישראליות של רדהיל. זהו דיסקאונט של 15% על מחיר הסגירה של המניה בנאסד"ק שלשום, ערב ההנפקה. אמש ירדה מניית רדהיל ב-13.8% בנאסד"ק, למחיר נמוך ב-21% ממחיר ההנפקה. החברה נסחרת בת"א לפי שווי של 438 מיליון שקל.

לפני כשנה גייסה רדהיל 11.7 מיליון דולר בגיוס פרטי בארה"ב, בהשתתפות קרן ההון סיכון אורבימד.

רדהיל מפתחת תרופות בצורות מתן חדשות, פורמולציות חדשות או שילובים חדשים של תרופות קיימות, ולכן הן עוברות לרוב במסלולים המקוצרים של רישום תרופות. התרופות המובילות שלה מבחינת מידת ההתקדמות הן תרופה למניעת בחילות אצל חולי סרטן המטופלים בכימותרפיה ותרופה לטיפול במיגרנות. שתיהן הוגשו לאישור לרשויות הרגולטוריות באירופה, ונמצאות בדיונים להגשה עם ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית.

הרחבת המאגר של חולים רלוונטיים

התרופה המבטיחה ביותר של הקבוצה מבחינת היקף השוק הפוטנציאלי היא שילוב חדש של אנטיביוטיקות לטיפול במחלת קרוהן, הנמצאת בשלב III של הניסויים הקליניים בארה"ב. החברה הודיעה לאחרונה כי לאחר פגישה עם ה-FDA, הוחלט לשנות מעט את פרוטוקול הניסוי, כדי לכלול גם חולים בדרגה בינונית וכך להגדיל את מאגר החולים הרלוונטיים לניסוי. מועד סיום הניסוי לא דווח.

הניסוי עבר כמה שינויים, משום שטרם הוחלט האם יעברו את הניסוי רק חולים שזוהה אצלם חיידק (באמצעות בדיקה חדשה שמפתחת רדהיל) או כלל החולים. כעת נמסר כי ה-FDA תבחן את הבדיקה בהמשך השנה.

תרופה משמעותית נוספת של חברה, שילוב חדש של אנטיביוטיקות לטיפול בחיידק h Pylori הגורם לאולקוס, נמצאת גם היא בשלב III של הניסויים, ותוצאות צפויות ברבעון השני של 2015. תוצאות ניסוי שלב III בתרופה לטיפול בדלקות מעי (gastroenteritis and gastritis) צפויות המחצית השנייה של השנה.