דאע"ש: "לכדנו מרגל פלסטיני שנשלח לסוריה ע"י המוסד"

מגזין של "המדינה האסלאמית" מפרסם ריאיון שאמינותו מוטלת בספק עם צעיר פלסטיני שטוען כי נשלח ע"י המוסד לרגל אחרי הארגון ■ "ההכשרה שלי לא הייתה טובה. חשפו אותי מיד", הוא אומר

דאע"ש / צילום: רויטרס
דאע"ש / צילום: רויטרס

ארגון הטרור דאע"ש מפרסם במגזין מטעמו כי "לכד מרגל שנשלח לסוריה על-ידי המוסד" כדי להביא מידע על פעילותו. האיש, מוחמד סעיד איסמעיל, מרואיין בפנים גלויות. בישראל לא מאשרים את הפרטים.

בארגון טוענים כי הצעיר, בן 19, תושב מזרח ירושלים, היה כבאי בעברו וגויס לארגון על-ידי שוטר יהודי שהתגורר בשכנות אליו. "אבי ואחי עודדו אותי לעבוד עם ישראל. אמרו שזאת עבודה טובה עם הרבה כסף ואפשר להתקדם בקלות". הוא טוען כי "אדם בשם אליי" הגיע לביתו, וסיפר לו ולאביו על העבודה בריגול ועל התנאים שהיא מציעה.

"הם הציעו לי 5,000 שקלים על כל מידע חשוב שאביא, ואם תהיה לו חשיבות גדולה אז התשלום יהיה גדול יותר. הבטיחו לי בונוסים והטבות תמורת מידע איכותי. אחר כן, שלחו אותי לאימון במחנה צבאי במזרח ירושלים, שם לימדו אותי שליטה עצמית ואיך לשרוד בחקירה. הסבירו לי איך להוציא מידע מאנשים ואיך להשתמש בנשק. הייתי הערבי היחיד שם, יחד איתי אימנו עוד תשעה יהודים", נאמר.

"יום אחד הגיע אליי בחור בשם מירו", הוא ממשיך. "הוא אמר שהוא קצין במוסד וכדי להמשיך את הדרך שהתחלתי איתם אני צריך להתחיל לרגל אחרי דאע"ש. פגשתי אותו עוד פעם, במשרד שלו, הוא שאל אותי שאלות על איזה שפות אני יודע ואיך אני מסתדר עם אנשים זרים, ואז הם שלחו אותי לסוריה. אמרו שארגל אחרי דאע"ש ואשלח להם את המידע.

"הבטיחו לתת לי בית, כסף, את כל המסמכים שאני צריך. בהתחלה, הם רצו מידע על איפה הארגון מחזיק נשק וטילים. הם רצו מידע על הבסיסים, והשמות של פלסטינים שנלחמים בשורות המדינה האיסלאמית. הגעתי דרך טורקיה, אבל תוך זמן קצר עלו על הכיסוי שלי. ההכשרה של המוסד לא הייתה מתאימה, הבינו מהר מאוד שאני לא מתנדב פלסטיני".

"צלצלתי לאבי", הוסיף הצעיר, "הסברתי לו מה קרה, והוא אמר לי לחזור אבל זה היה מאוחר מדי. צפו בי, כלאו אותי וחקרו אותי. הודיתי שאני מרגל, שאני עובד עם המוסד ושבגדתי במדינה האיסלאמית".

את הריאיון סיימו בארגון עם "מסר" האיש למרגלים אחרים: "אל תחשבו שאתם חכמים מדי, אתם לא יכולים להונות את המדינה האסלאמית. אל תלכו בדרך הזאת, אל תעזרו ליהודים, לכו בדרך הישר".