הטיפ היומי: ענקית מזון מהיר שמהווה הזדמנות השקעה

בבנק לאומי סבורים כי חוסנו של המותג מקדונלד'ס, תשואת דיבידנד יפה (כ-3.8%) ויוזמות עסקיות חדשות הופכות את המניה להזדמנות מעניינת

מקדונלדס/ צילום:רויטרס
מקדונלדס/ צילום:רויטרס

רשת המזון המהיר McDonald's נסחרת בבורסת ניו-יורק לפי שווי של כ-93 מיליארד דולר. החברה נוסדה ב-1948, והיום היא רשת המזון המהיר הגדולה בעולם, עם 35 אלף מסעדות ביותר מ-110 מדינות. מנייתה היא חלק ממדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500.

מקדונלד'ס בולטת לחיוב בהיסטוריה של ביצועים עסקיים מרשימים וכן בעוצמת המותג שלה. לשם המחשה, החברה הציגה בשנה שחלפה מכירות ותזרים מזומנים חופשי בסך 28.1 מיליארד דולר ו-4.3 מיליארד דולר בהתאמה; במהלך 20 שנה הצליחה החברה להגדיל פי 4 ופי 11 את סך המכירות והתזרים החופשי בהתאמה. מניית החברה נסחרת כיום במכפיל תזרימי של 10 - בדומה למכפיל שבו נסחרה ב-1993.

לפי Interbrand, חברת הייעוץ המובילה בתחום המותגים, שווי המותג של מקדונלד'ס ב-2014 הוא 42 מיליארד דולר - המותג התשיעי בחוזקו בעולם. להערכתנו, דווקא בתקופות עסקיות מאתגרות קיימת חשיבות יתר לעוצמה של המותג, כפי שבאה לידי ביטוי בשולי הרווח התפעולי המרשימים (כ-30%) של החברה.

מקדונלד'ס נמצאת כיום בפרשת דרכים מאתגרת במיוחד בעקבות טרנד הבריאות בעולם, בשל הקשיים העסקיים בסין וכן בשל חוסר האהדה של דור ה-Y. שלוש השנים האחרונות היוו דשדוש עסקי מתמשך והתבטאו בירידה במכירות בארה"ב, רוסיה וסין. הקשיים הומחשו היטב בביצועי המניה, שעלתה ב-3% בלבד בשלוש השנים האחרונות, לעומת עלייה של 75% במדד S&P 500.

החברה הציגה באחרונה מספר יוזמות עסקיות, ובהן מתן אפשרות ללקוח לקחת חלק בהרכבת המנה, הטמעת פיתוחים דיגיטליים והתמקדות בתפריט פשוט יותר.

בנוסף, ישנם שני זרזים נוספים להצפת ערך: הודעת החברה על תוכנית להחזר של 18-20 מיליארד דולר לבעלי המניות בשלוש השנים הבאות; ועזיבת המנכ"ל בתום קדנציה לא מוצלחת של שנתיים.

הסיכון העיקרי בהשקעה טמון בתחרות עזה בתחום המזון המהיר, בדגש על מתחרים דומיננטיים, כגון Chipotle ו-Burger King. אנו סבורים, כי חוסנו של המותג, תשואת דיבידנד יפה (כ-3.8%) ויוזמות עסקיות חדשות הופכות את המניה להזדמנות מעניינת להשקעה.

שמוליק קרפף, אנליסט מניות חו"ל במערך הייעוץ של לאומי

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם