דיווח: טנקים של צבא טורקיה נכנסו לצפון סוריה

לפי דיווחים המופצים ברשתות החברתיות, כ-40 טנקים נכנסו במהלך הלילה לסוריה על מנת להגן על מובלעת טורקית, שבה נמצא מתחם קבר סבו של מייסד האימפריה העות'מנית ■ גורמים רשמיים במדינה סירבו להתייחס לדיווחים

דאע"ש / צילום: רויטרס
דאע"ש / צילום: רויטרס

סינאס אוגאן, חבר בפרלמנט הטורקי, כתב הלילה (א') בחשבון הטוויטר שלו כי טנקים של צבא טורקיה חצו את הגבול לצפון סוריה ונכנסו לתוך מובלעת טורקית בשטח הסורי, שבה נמצא קברו של סולימאן שאה, סבו של מייסד האימפריה העות'מנית. לדבריו, מתחם הקבר ועשרות החיילים הטורקים הנמצאים במקום אוימו לאחרונה על ידי לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאע"ש), ועל כן הצבא החליט להגביר את נוכחותו במקום.

אוגאן הוסיף כי כניסת הטנקים לא גררה התנגדות וכי הצבא שולט כעת באופן מלא על המקום. סוכנות הידיעות הטורקית "סיהאן" ציטטה עדי ראייה שאמרו כי כ-40 טנקים נכנסו לסוריה במהלך הלילה. לפי דיווחים המופצים ברשתות החברתיות, הטנקים שייכים ליחידות של הצבא הטורקי המוצבות בדרום המדינה. לפי שעה, הצבא וגורמים רשמיים במדינה סירבו להגיב לדיווחים.

לפני יומיים הכחיש שר הפנים הטורקי את הדיווח לפיו החיילים הטורקים האחראים על שמירת מתחם הקבר נצורים במתחם וכי לוחמי דאעש לא מאפשרים להם לחצות את הגבול בחזרה לטורקיה. הקבר נחשב לטריטוריה טורקית על פי הסכם בין טורקיה לצרפת, ששלטה בסוריה, משנת 1921.