סורוס קנה את שתי המניות האלה; האם כדאי גם לכם?

הקרן של סורוס החזיקה 18.1% מכלל ההחזקות שלה במניות סקטור הבריאות והפארמה ■ לא מפתיע, בהתחשב בביצועים של הסקטור בשנה האחרונה

ג'ורג' סורוס/  צלם:רויטרס
ג'ורג' סורוס/ צלם:רויטרס

המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס מהווה מודל לחיקוי עבור סוחרים ומשקיעים רבים ברחבי העולם. סורוס ידוע ביכולתו להכות את השווקים לאורך זמן ממושך וגם לבחור מניות אטרקטיביות ולא פחות חשוב - להימנע מהפסדים גדולים.

סורוס, באמצעות קרן הגידור שלו (Soros Fund Management), דיווח לאחרונה ל-SEC על פעולותיו ברבעון האחרון. הקרן החזיקה 18.1% מכלל ההחזקות שלה במניות סקטור הבריאות והפארמה. לא מפתיע, בהתחשב בביצועים של הסקטור בשנה האחרונה.

בתוך ההחזקות, בולטות 2 מניות של חברות בסקטור.

1. אקטביס (Actavis plc). מאז שעברה לדבלין כדי לחסוך תשלומי מס, אקטביס נכנסה לגל של מיזוגים ורכישות ובעליות המניות נהנו ממנו. מניית החברה זינקה ושווי החברה עלה לכ-78 מיליארד דולר. רכישת הענק של Allergan צפויה להקפיץ את רווחי החברה בשנים הקרובות וסורוס הקפיץ את החזקותיו בחברה. אבל, ייתכן שלמשקיע הזהיר כדאי להמתין עד שהמיזוג ייסגר ברבעון השני ואפילו להמתין לדוחות של הרבעונים הקרובים לפני כניסה לפוזיציה.

2. Kite Pharma . קייט פארמה גייסה ביוני אשתקד במסגרת הנפקתה הראשונית 146.6 מיליון דולר, ואילו במסגרת הנפקה משנית שביצעה ברגע שהתאפשר לה (פקיעת תקופת החסימה) גייסה קייט 188.2 מיליון דולר לפי מחיר מניה של 54 דולר.

התרופה המובילה של קייט פארמה כוללת רכיב שהוא נוגדן המתביית על הגידול הסרטני, יחד עם תא T שמקורו במערכת החיסון של החולה עצמו. תא ה-T יודע להרוג את הגידול ברגע שהנוגדן מתביית עליו.

בכוונת החברה לצאת למספר ניסויי שלב II (יעילות) בחולי סרטן במהלך השנה. להערכתה, כל עוד התוצאות בתרופה יהיו דומות לאלה שהושגו עד כה בניסויים הראשוניים (עבור מספר סוגי סרטן דם), ייתכן שהיא תוכל לרשום את המוצר לשיווק במסלול מקוצר, ואולי תוכל לקבל אישור מותנה לשיווק המוצר באופן מוגבל כבר במהלך 2016-2017.

נראה שקייט נמצאת על המסלול המהיר להפוך לחברה מבטיחה בתחום התרופות הקשורות לפעילות מערכת החיסון אבל צריך לזכור שמחיר המניה ושווי השוק גבוהים מאוד יחסית לשלב הניסויים הקליני בו נמצאת החברה. כשלון בהמשך הניסויים יכול להפיל את המניה בעשרות רבות של אחוזים.