סוף למשבר, בינתיים: גוש האירו אישר את הרפורמות של יוון

(עדכון) - תוכנית הסיוע ליוון תוארך ב-4 חודשים, בתמורה לרשימת הרפורמות ■ יוון תמשיך להפריט ולמכור נכסים של המדינה ותבצע רפורמות מיסוי, למגינת לבו של הציבור היווני ■ בורסת אתונה קופצת 9%

יאניס ורופאקיס שר האוצר של יוון / צילום: רויטרס
יאניס ורופאקיס שר האוצר של יוון / צילום: רויטרס

המועצה האירופית, קרן המטבע וה"אירוגרופ" הודיעו היום (ג') כי רשימת הרפורמות שהעבירה יוון מספיק טובה על מנת להתקדם לעבר הארכת תוכנית החילוץ.

"התוכנית של יוון מכסה את כל הנושאים שעל הממשלה החדשה לטפל בהם", אמרה יו"ר קרן המטבע כריסטין לגארד. עם זאת, היא ציינה כי אין ודאות גמורה בנוגע לכמה דברים, כמו רפורמות במסים.

רשימת ההתחייבויות של יוון כוללת המשך מכירת נכסים במדינה, קיצוץ עלויות הפנסיה, אי-העלאת שכר המינימום ורפורמות מסוימות במיסוי. צעדים אלה גררו בימים האחרונים תרעומת מצד הציבור היווני, ומסתמנת מחאה גוברת כלפי מה שמכונה "בגידה" של הממשלה החדשה בעקרונותיה.

שר האוצר של יוון יאניס וארופקיס העביר אמש בשעות הלילה המאוחרות את רשימת הרפורמות לנושים הבינלאומיים של יוון, רגע לפני שמועד האולטימטום שהציבו לה שרי האוצר של גוש האירו.

לפני שהרשימה אושרה על ידי שרי האוצר היא נבחנה על-ידי הבנק המרכזי האירופי וקרן המטבע הבינלאומית.

נזכיר, ביום שישי שרי האוצר של גוש האירו הגיעו להסכם פשרה עם יוון ואישרו לה הארכה של תוכנית הסיוע שהייתה אמורה לפוג ב-28 בפברואר, ב-4 חודשים נוספים וזאת בתמורה לכך שיוון תגיש עד יום שני בלילה רשימת מצומצמת של צעדי צנע.